onsdag 9 september 2009

Och saker händer och jag vill vara precis där jag är

Jag har nu gått drygt två veckor här på Sigtuna folkhögskola och kan redan nu med lätthet ansluta mig till den där allmänna uppfattningen om att gå på folkhögskola är nått av det bästa man kan göra i sitt liv. Alla borde göra det och då speciellt plugga nått som man verkligen tycker är kul. Det är ju en helt ultimat sysselsättning! Jag trivs verkligen bra här i Sigtuna.
Det är en helt sjukt (säg det med ett finnlandssvenskt uttal så blir det gulligare) mysig stad (som är Sveriges äldsta också) med ûbermysiga miljöer och fina människor. Och allt jag gör på skoltid är att lära mig bli grym på fotografi. Ih! Jag får mentala orgasmer av att fatta så många nya grejer som kommer hjälpa mig att bli så mycket bättre på att skapa bilder. Jag älskar när jag känner det där pirret i magen som betyder att det jag spenderar min tid på är så himla rätt för mig!
Jag tycker massa om konceptet bo i gullig småstad och ha den stora staden Stockholm bara en timme bort. För en lantflicka som mig är det lyx!
Och på skolan kommer det hända massa roliga saker framöver.
Det ska startas en teatergrupp av Patrice som är utbildad teaterpedagog och som nu går församlingspedagogutbildningen här. Ska bli riktigt kul att vara med i en teatergrupp igen. Ih!
En kille ska starta upp en kör. Så nu ska jag ta chansen att lära mig sjunga! Hoppas han lyckas bättre med det än vad Anton har gjort..
Sen är det givetvis innebandy (verkar vara en klassisk folkhögskolagrej) och det är riktigt kul! Vi körde i torsdags och det var längesen jag tog ut mig så mycket men hade så himla kul samtidigt. Träningsvärken kom med besked. Ih på det med!
På Sigtuna stiftelsen kommer det vara massa spännande evanemang också. På måndag t.ex. är det estradpoesi & poetry slam med några av dem som vunnit i poetry slam SM.
Författarmöten med t.ex. Jonas Karlsson (nivet han i Hans och Hennes, Miffo m.m. han är tydligen författare också).
Laleh konsert den 23 september på skolan! Kommer nog bli riktigt fint.
Soffan fyller systembolagetmyndig på fredag och då blir det mönsterfest i Storstugan!
Livet känns helt enkelt så fint att jag måste använda utropstecken efter typ varje mening!

Men även om det händer mycket roligt här saknar jag då och då en väldigt fin kille som sysselsätter sig med musik i alla möjliga former och eget folkhögskolahäng på Sjöviks folkhögskola. En helgdejt i Lindesberg fick det därför bli för att kunna tillfredsställa det Antonsug som ibland kan bli aningen outhärdligt. Dock var det väldigt mycket annat som stod på helgens agenda och summa summarum var det en väldigt lyckad helg.

Helgen bestod bl.a. av:
Resekompisen Typråtta
Hämta Anton och Jansson i Sjövik/Avesta och få en rundvandring i hans nya hem
Mysig fredagsmiddag och ett glas rött hos Karlkvists
TP med Glinn
Att inte kunna komma nära nog
Överbubblande känslor med finhetstårar
Att få somna i trygga armar med hans lugna andetag i mitt hår
Att vakna av morgonpussar och mjuka händer
Fota Antons fina småfräkniga hud och vackra ögon
Stilla Erikshjälpen-abstinensen
Snabbvisit i Kopparberg
Efterlängtad tjejkvälls dejt med Elin, Paulie och Milli
Sushi och bag-in-box Rose
Lucky Strike och massor med snack
Förändringstider som måste ventileras och delas med sig av

Bakfylledag med Anton (bakfyllan gällde endast mig dock)
Anton och jag är bäst på bakfylledagar
Tillfredställa närhetsbehov intensivt hela förmiddagen
Hälsa på i gamla lägenheten (konstaterade att Malin är lite bättre på det där med ordning och reda än mig)
Patrik 1,5 (så himla fin film!)
Kramas i soffan
Köra tillbaka Anton till skolan
Anton och Rasmus rum helt inslaget i tidningspapper + uppriggade kameror för dokumenterande av våra reaktioner
Nyponsoppa och glass
Avsked är min värsta
Kaffe och Martina Haag i bilen till Sigtuna för att inte somna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar