söndag 20 november 2011

Let you body decide where you want to go. high or low. fast or slow.

Nu är det snart bara en månad kvar tills jag och mi prima de segundo sätter oss på planet från ett mörkt och kallt vinterSverige mot värmen, sommaren och äventyren i Sydamerika! Jag börjar bli lite nervös men samtidigt bara mer och mer taggad ju närmare vi kommer den 28 december.

Jag vill bara uppleva uppleva uppleva!
Jag känner mig lite som ett barn som längtar efter julafton. Det pirrar i magen av förväntningsfjärilar och lite nervositet.

Det här är ju min första riktiga långresa. Eller okej, 5 veckors tågluff i Europa är ju också ganska länge men den här gången är det tre månader på andra sidan jorden. Tre månader är lång tid när man är ute och reser. Fatta hur många nya intryck och upplevelser vi kommer ha fått på den tiden!
Och hur mycket mer spanska vi kommer ha lärt oss efter de här tre månaderna. För det hoppas jag verkligen att vi gör!
Jag har verkligen kommit in i spanskapluggandet nu och vill bara lära mig hela tiden, ganska mycket för att jag börjat fatta att det inte är långt kvar tills vi drar och ju mer vi kan innan vi åker desto lättare och roligare kommer det ju att vara!
Det är så kul med spanskan de gånger när man känner att man faktiskt förstår, att man trots allt har lärt sig mycket om man jämför med när vi började plugga. För då kunde jag ju absolut INGENTING.
Jaja, förutom: "Hola" ,"Una cerveza, por favor!" och de där fraserna som är det enda man kan på spanska om man inte kan spanska. Haha.
Jag är verkligen helt inne i spanska-tänket och försöker ofta tänka hur jag skulle ha sagt det jag nyss sa på svenska, på spanska istället. Och varje gång jag kollar upp min översättning och ser att den stämmer blir jag lycklig som ett barn (även om det är en jätteenkel mening) :)

Jag är så glad också att jag ska göra den här resan med min fina älskade Cecilia! Att vi kommer att dela så  många sjuka, roliga, spännande, jobbig, mysiga, intressanta, fina, pinsamma, knäppa och helt fantastiska upplevelser tillsammans på en ny spännande kontinent.
Vi kommer nog garanterat att bli väldigt trötta på varandra då och då och säkert bråka en del, det vore ju nästan konstigt annars eftersom vi kommer umgås 24/7 i tre månaders tid. Men jag tror verkligen att vi kommer att kompletera varandra på den här resan, lära oss väldigt mycket om varandra och få ännu starkare band mellan oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar