torsdag 10 juni 2010

Hejdå fina Sigtuna

Nu har jag avslutat ett kapitel i mitt liv och börjat på ett nytt. Ett år i Sigtuna har gått sjukt fort och det känns konstigt att det inte kommer fortsätta.  Jag har packat alla mina grejer och lämnat mitt rum i Storstugan och sitter just nu i min nya lägenhet i Bergshamra som jag delar med frugan Sofie.
Avslutningen var väldigt känslosam.  När vi samlades i Västersalen och bildspelet över året som gått rullade, kom tårarna. Det är så fint med sånna sammanfattningar och man märker redan att man saknar det. Sen klarar jag inte av ”Den blomstertid nu kommer” heller, det är ett så tydligt tecken på att det är slut. Och avsked är ju så jobbigt! När vi sen samlades i klassrummet och Jörgen kom på idén att vi alla skulle köra ett varv och säga nått positivt om alla i klassen, var det omöjligt att inte gråta ut sminket. Det var många fina ord och det kändes så äkta och sorgligt att det var slut på vår tid tillsammans.
Den sista tiden har varit så himla mysig. Underbara sommarkvällar, bara ben, hurtiga promenader med Stina (äntligen efter typ ett års planerande), brännboll, grillning (baconlindad banan kan vara det godaste som finns!), vinmyshäng med Sofie och Magda med komma-ännu-närmare-varandra snack och 10 snabba-filmer, solnedgångs-picknick i Storstugans trädgård, sola, glass på våfflan, forumdag med 8 kamp, uteserveringöl på Farbror Blå, mata änder med pizzakanter, twister i skolan, fotografering hos Hans, avslutningsfest m.m...

1 kommentar:

  1. Jättefina bilder, speaciellt porträttet på sebbe!
    welldone tummen upp!

    SvaraRadera