måndag 28 juni 2010

Uteserveringar

Jag har haft några riktigt härliga sommardagar de senaste dagarna.
Sofie och jag har legat och solat på gräsplätten utanför våran lägenhet:

(notera längden på Sofies hår)
De två blåa fönstrena på nedervåningen är vårat hem fram till 22 augusti!

Ja och såhär ser det ut runt omkring oss, massa grå betongklumpar med blå och gula fönster och en hel del fina träd.

Jag fick sola själv efter ett tag..
..tillsammans med mitt security checkade vatten! :P


På torsdagen kom fina Maggi in till Stockholm från Uppsala för att hänga på olika uteserveringar tillsammans med mig och Sofie.
Först käkade vi mat på Kungshallen sen åkte vi till Medborgarplatsen ochn hittade ett ledigt bord på en stor uteservering där det givetvis visades fotboll

Sen fick vi brottom för att hinna till systemet innan stängning för att inhandla midsommardrickan. Vi bestämde oss för att sätta oss på gräset i en park och tjuvstarta lite på det som inhandlats.

lägg märket till oooiiiis hår!


I parken hittade jag en midsommarfitta


Nästa anhalt blev Fridays vid Kungsträdgården där jag beställde en sjukt god bananasplit milkshake-drink!

Där blev vi kvar till stängning och fick sällskap av ett gäng sköna norska killar som jobbade som matroser på norska kungens båt och skulle vara i Stockholm en vecka

det bjöds på Tequila av Ivar och vi fick lära oss rulla cigg själva. Jag har aldrig gjort det förut och det var inte lätt!

Värd kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar