måndag 18 oktober 2010

Får jag gå precis så nära att min axel stryker vid din arm

Nu är jag tillbaka i Sverige igen.
Graffiti hostel och Barcelona har bytts ut mot Örnsberg och Stockholm.
25 + har blivit 3 + (och minusgrader på nätterna!)
Jag kan använda Å, Ä och Ö när jag knappar på tangentbordet (vilket har varit lite svårt att vänja sig tillbaka med) och jag förstår vad folk pratar om på tunnelbanan.

Sverige är sjukt fint nu men alldeles för kallt. Jag vill ha vi-kan-sitta-ute-hela-natten-om-vi-vill-för-det-är-bara-mysigt väder!

Men jag älskar alla fina färger och försöker tänka på att det visst är mysigt med tjocka halsdukar, mössor och att tina sina fingrar runt en varm kopp te.

 


1 kommentar:

  1. Jag tänker på Anna Lager av någon orsk när jag ser Vinterviken.

    SvaraRadera