söndag 16 augusti 2009

Ni är inte vackrast i världen, världen är vackrast i er




Sommaren var på besök en helg och jag såg till att exponera min fräkniga hud för solens värmande strålar. Sällskap hade jag av min ipod och mina nya rosa hörlurar som ömt smekte mina trumhinnor med den ljuvaste av musik. Eller var det en ljudbok?
Jag är inne i en ljudboksperiod och har hunnit beta av ett antal under sommaren, i kombination med min syperiod. Det är en aktivitet jag starkt kan rekomendera! Att sitta och knåpa ihop egendesignade kläder (som faktiskt blir ganska snygga också!) och lyssna på någon bra ljudbok medans regnet smattrar mot fönsterrutan. För det är på de regniga dagarna man ska passa på att sy och regniga dagar har vi haft ganska bra med i sommar vilket har resulterat i att jag fått några kjolar och klänningar sydda. Det blir lite som ett beroende faktiskt som har gjort att jag ibland, de gångar solen tittat fram och bjudit in till lata dagar på gräsmattan, har känt att jag hellre hade föredragit regn eftersom jag haft ett otroligt sug efter att sy!

Men jag har oftast behärskat mig och i stället tagit min filt, vattenflaska och ipod och lagt mig på gården för att samla lite fler fräknar och lapa D vitaminer till förrådet inför hösten. Och med den aktuella ljudboken ipluggad i öronen har det inte kännts så tokigt det heller.

2 kommentarer:

  1. Tjusigt! jag längtar efter en ledig dag i solen. jag tror inte det kommer hinnas med dock innan londons höstregn hinner först och smattrar på mina kinder.

    SvaraRadera
  2. Men det blir nog förtjusande charmigt med höstregn i London också! Du får införskaffa ett riktigt läckert paraply så kan du glida runt på gatorna med värdighet!

    SvaraRadera