torsdag 27 augusti 2009

...och festen har börjat!



Igår var det lill-Lördag och det betyder lill-fest.
Därför samlades vi Storstugefolk plus några fler från Krefo för en första lära-känna-varandra fest på trappan till Storstugan!
När jag förklarade min förälskelse i Annika Norlin för Stina droppar Sofie, bruden vars fötter och andra kroppsdelar syns på bilden, att hon har varit med i Säkert! videon Allt som är ditt! Fatta min gå-i-gång på det! Nu är hon min bästa kompis här.
Men den största frustrationen just nu är att jag inte hittar den riktiga videon på youtube! Vad gör man då?


I övrigt bestod gårdagen av en tripp till huvudstaden och starten på våran första fotouppgift.
Uppdelning av klassen i par som fick ge sig ut på fotoäventyr tillsammans.

Uppgiften var att ta ett porträtt på sin kompanjon och fem olika rum som skulle representera fem olika känslor/teman: ensamhet, heligt, stressigt, främmande och myssigt.

Jag spenderade därför dagen med min italienska klasskompis Guiseppe aka Peppe och min lånade analoga kamera på stockholms gator och tunnelbanesystem. Det blev många registrerade steg på min stegräknare under dagen.
Det var fish & chips med en stor isbergssalladsklump på (som ett resultat av att jag bad om sallad på mina pommes, fishsticks och sås)
Posera för kameran i trapphusets kisshörna ätandes min fish & chips
Bli fotad i närbild av en Japan i gamla stan som inte ens tittade eller nickade till mig efter bildtagandet (och jag som posade upp mig och drog på finaste smilet när jag såg att han fotade)!
Mysigt fikhäng med varm choklad och grädde i gamla stan
Gräddmustascher
Fota främlingar efter att ha frågat om lov

Jag upptäckte att jag har en kompis i klassen som också tycker om att sy och han ska få låna min symaskin när jag har hämtat hit den!
Kulturhuset fick sig också ett besök och jag skrattade gott åt Sara Granérs svarta humor i utställningen "Det är bara lite aids".




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar