tisdag 23 november 2010

Hey you know comfort kills the spirit and life will choke you slowly if you fear it

Den här helgen helt sjukt galen, mysig och kul!
På fredagen träffade jag min fina fru Sofie för en fika i stan. Vi hittade ett jättemysigt fik på sveavägen och gick loss på mackor, julmust, caffe latte och bakverk. Sjukt gott!
Sen rulladce vi vidare till systemet och jag kände mig som en skyldig minderåning när jag fick stå utanför och vänta på att Sofie skulle köpa ut till mig eftersom jag glömt mitt leg hemma.

 Kvällen spenderades sen i favoritsysslingen Cissis lägenhet på söder. Det började med vin och massa snack och var tänkt att bli ganska lugn och mysig. Men sen ringde vår sköna Arlanda-kollega Danne och tyckte vi skulle komma till Akalla på förortsfest! Så blev det inte men Danne tog med sig sin kompis Arman och våldsgästade Cissis lägenhet istället. Kvällen blev minst sagt urspårad och detaljer lämnas nog med fördel utanför men vi hade i alla fall sjuukt kul!

Iphonen är partykameran.

Jag och Dannyboy

vi är ett gryyyymt team!


På lördagen klarade jag mig konstigt nog bra ifrån bakfyllan och hade mysigt lördagshäng med en viss knut-kille från Lidingö. Mjölk, Oreo kakor och Ensam mamma söker!

På kvällen kom Sofie till mig innan vi åkte in till stan och drog till klubben ACE som ligger nära Hötorget. Det var verkligen ett ställe för mig! På stora golvet spelades bara massa grym pop som jag älskar och det va massa glada astaggade popsnören överallt! Det kändes väldigt mycket som när jag precis fyllt 18 och vi va ute på Satin i Örebro typ varje helg  (på ett sätt som gjorde mig helt sprallig och glad i kroppen!). De spelade t.o.m den låten som jag alltid brukade önskade i DJ båset: The Tough Alliance - koka-kola veins!

Jag gjorde dock ett sjukt jobbig och oplanerat dyk från trappan rakt ner mot dansgolvet där jag landade i ett smärtsamt magplask och med en öl som flög ur min hand rakt ut över dansgolvet. Jag var fort som fan uppe på fötter igen (tänkte ju inte ligga där och skämma ut mig längre än nödvändigt) och det första som Sofie säger är: "Det va ingen som såg!" istället för att fråga hur det gick! Så skön grej, hon visste vad som var viktigast. ;P
Det värsta var att jag inte ens var speciellt full heller utan jag fastnade med skon i ett trappsteg och föll handlöst framåt och tog emot mig med ena armbågen och insidan överarm (?). Så nu har jag några charmiga blåmärken och skrapsår som visar att man lever (på kanten).


Jag träffade på en tjej som jag blev topp-kompis med och som var sjukt lik Cissi!



Koka-kola veins och jag hade span på en skitsnygg kille i gubbkeps från scenen som Sofie va helt övertygad om att han va gay!


En skön kille som jag av någon anledning utmanade på rap-battle..



Lite såhär ser jag ut på armen efter trappdyket.























På söndagen va det sjukt jobbigt att gå upp för att åka till Arlanda och jobba mina 10 timmar på Terminal 4. Tur att man har så sköna kollegor där som räddar en från att somna ståendes ibland! :D

Haha, Stefan och jag hade väldigt kul åt en kvinna som gick igenom bågen och pep, såg jätte förvånad ut och skyllde sitt pipande på sin kompis bakom sig (som stod typ 2 meter ifrån bågen på andra sidan): "DET VA HON!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar