onsdag 10 november 2010

Hörde jag FEST?!

Den här helgen har varit riktigt värd!
I fredags kom några ur den så kallade "familjen huller om buller" till Stockholm för lite shopping och övernattning på hotell så jag passade på att träffa dem och käka på stan.
Jag hämtade ut mina bilder från engångskameran med massa sköna festbilder från finaste Barcelona! Åh!
På kvällen blev det fest med Cissi och hennes vän Augustin, en riktigt skön kille som är grym på att härma alla möjliga sorters engelska dialekter och brytningar och brukar köra med det som perfekta party- och raggninhstrick! :D Vi drog till Söder bar, dansade runt och letade potentiella ragg, såg till att rädda varandra från väldigt många fler icke-potentiella ragg och hade grymt kul!


På lördagen vaknade jag upp hos Cissi (som förövrigt bor i en lägnhet mitt på Söder vid Medborgarplatsen, ja jag är liite avundsjuk ;) och mötte sen upp "Huller om Buller" familjen och tog med dem för att visa mitt hem i Örebsberg! Mysigt!
Resten av dagen var en bakisdag men vid 20 tiden svirade jag om till partyoutfiten (samma som dagen innan, TUR att inte samma människor såg mig! ;P ) och åkte till Puffen för att förfesta med några av mina sköna terminal 2 kollegor!
Vi spelade Våghals, skrattade åt youtube klipp (varför tröttnar man aldrig på sånt?) och jag hann spilla ut två vinglas.. Vi drog in till stan och hamnade på Göta Källare där det dansades på scenen, dracks öl och Tequila (kanske därför jag inte minns allt i detalj och absolut inte att jag ramlade ner från scenen (???) som Jonas och Puffen påstår) och blev armbågad i bakhuvudet av nån kille..
Det finns tydligen vissa hälsorisker med att vara kort, t.ex. att man kan bli armbågad i bakhuvudet av långa killar.. Killen bad dock om ursäkt när jag gick undan och grinade en skvätt för att det gjorde så ont, men han bad först JONAS om ursäkt innan mig! Hahha, Jonas såg tydligen ut som en mycket respektigivande pojkvän som kan bli jävligt farlig om det behövs!


På söndagen blev det ingenting av den avlusningsdejt (jagvet hur charmigt som helst) som var bestämd med en viss g-rabb från Lidingö, så jag tog mig till Söder och finaste bästa Cissi istället. Jag hade räknat med lite söndagsmys med tjejsnack (vi är sjukt bra på det och tänker så himla lika!) över typ en kopp te. Istället blev det massa tjejsnack och busringningar (what's my age again?!) över en och en halv flaska vin och när vinet var slut ville vi ju ha mer och bestämde oss bara för att gå ner och runt hörnet och hoppa in på en av alla barer vid Medis!
Där drack vi öl med bl.a. Big Brother - Klas, Idol - Markus och två sköna sängförsäljare: Ibbe och Mattias!
De nördiga (men charmiga) sängförsäljarna hängde med på fyllekäk på McDonalds och sen efterfest hos Cissi. Där bjöds det på exklusiva vattendrinkar men isbitar och hallon i, musik som Electric banana band, mer omogna busringningar och "sängskola".
Jag älskar spontanfester och ännu mer spontan-söndags-fester!


Dessutom är jag hur glad som helst att jag funnit min tremänning Cecilia! Vi har liksom gått runt och varit släkt i 21 år och först nu kommit på att: "shit den här tjejen är ju helt underbar, vi måste definitivt hänga MER!" Vi tänker så lika och kan verkligen skratta åt vårt sjukt tjejiga och patetiska tänk många gånger.

Det här har blivit min och Cissis låt:

Vem vill ha stolthet när man kan få den man vill ha?
Vad ska jag med värdighet när jag kan ha det bra?
Integritet, vad har det nånsin gjort för mig? 



Lite Iphonebilder från helgen:
Cissi och Augustin!

Förfest med kollegorna från terminal 2: Molle, Puffen och Jonas!



Piff & Puff

Spontansöndagsfest med Cissi

Påväg till efterfest med sängförsäljarna Mattias och Ibbe!
Jag och G-rabbarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar