torsdag 28 maj 2009

Hur kan det komma sig att jag skickar fula vykort hem till dig?

Ett helt år har gått sedan den där natten hos Anton då allt gick från en fin vänskap till nått annat, större. Ett väldigt fint minne. Förvirrat, men fint. Tankar snurrade, känslor fladdrade runt tillsammans med fjärilarna i magen.Vi kysstes försiktigt och sov i varandras armar hela natten. Eller, jag sov i alla fall lite. Anton hade varit vaken mest hela tiden.
Vi vaknade upp nästa dag till en strålande sol som sken rakt in genom fönstret på oss. Och det var början på vår tid tillsammans.

Nu har det gått ett helt år sedan den dagen. Det skulle givetvis firas! Med picknick för två på Loppholmarna. Och en hund också förresten. Och blåst! Herrejävlar vad det blåste! Klyschig som jag ibland är hade jag föreställt mig en solig varm och vindstilla picknick, allt perfekt. Vi skulle mata varandra med vindruvor, käka ost och kex, mysa på filten och bara njuta av varandras sällskap.
Det mesta blev ju ändå som jag hade tänkt mig, förutom vädret. Påväg mot Loppholmarna gick vi mot en blå himmel med vita fluffiga moln, men vände vi oss om och tittade på himlen där var det ett enormt svart moln som följde efter oss. Vi raskade på stegen, som för att hinna före ovädersmolnet och hinna ha våran mysiga picknick innan regnet kom. Utrustade med ett stort paraply var vi fast beslutna att genomföra vår picknick. Ösregnet kom aldrig. Istället lyckades det hysteriska blåsvädret att flytta det bort från oss. Blåsvädret försökte även ta med sig pastasallanden vi kämpade med att äta på våran rutiga lilla picknickfilt. Hunden Lipton som sällskapade oss satt mest var rädd för den hårda blåsten men ibland jagade han vindruvorna som Anton och jag roade oss med att skjuta mellan våra munnar och när vi inte såg försökte han käka upp pastasalladen vi ställt ifrån oss.Trots detta (eller kanske just på grund av detta) hade vi en riktigt värd picknick.

När det blåser kallt lånar fina killar ut sin jacka till sin tjej och gosar lite extra med henne.
När det blåser kallt myser fina killar på en filt med sin tjej och har kul med vindruvor.
När det blåser kallt häller fina killar upp vin i plastmuggar och ger sin tjej massor med mysiga pussar.
När det blåser kallt skrattar fina killar tillsammans med sin tjej, säger konstiga saker och skrattar lite till.
Anton är just en sån fin kille.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar