fredag 22 maj 2009

Störtdykning

Igår skulle jag gå på toaletten på jobbet, en ganska vanlig föresteelse då inkomster allt som oftast resulterar i behov av utgifter, vilket så var fallet även denna gång. När jag hade gjort vad jag skulle och böjde mig över toaletten för att trycka ner spolknappen, hade min mobil kommit på den utomordentligt dåliga idén att göra spiken rak ner i toalettstolen. Den hade inte bara kommit på idén, utan genomförde den också! Rakt ner i fördärvet bara, shickabom kablam(!) (eller "plums" som det också lät). Jag var såklart inte sen att dyka ner med handen för att fiska upp fanskapet innan den skulle hinna spolas iväg hela vägen till reningsverket. Det var bara att rädda det som räddas kan! Fort upp, tvätta händerna och plocka isär mobilhelvetet för att låta den torka. När jag senare monterade ihop den verkade den till min glädje fungera som vanligt (d.v.s. med vissa "charmigt" ologiska beteenden som den har). Men min glädje avtog ganska omgående då jag upptäckte att den numera har förmågan att själv höja ljudvolymen till max där den står och blippar som besatt för att tala om det inte går att höja mer, börja spela in egna röstklipp, sätta på och stänga av sig, flippa mellan alla siffror helt okontrollerat och vägra slå in pinkoden NÄR den ligger på betryggande mänskligt avstånd.

Nu ligger den och vilar på elementet i ett sista desperat försök att torka ut det vatten (och eventuellt kiss) som kan vara kvar i den.


Över och ut.

2 kommentarer:

  1. haha. action berättelse. du har sån otur ibland. tur att den torkat och återhämtat sig från kissattacken. vill du sova hos mig inatt?/ flinis

    SvaraRadera
  2. Ja ibland kompensaras min otur med en viss typ av Pidiztur med. Det kanske går jämnt ut?

    Oh! Det vill jag så gärna så!
    Och så hänger vi på Erikshjälpenlåset imorn? Men jag har paxat tygskor i storlek 37, bara så du vet! Pussis

    SvaraRadera