tisdag 25 maj 2010

Födelsedagsfirande och låtsaskrig

Förra helgen (helgen när sommaren kom) var det 20 års firande för fina Magda hemma hos henne i Uppsala. Jag, Sofie, Mats och Stina roadtrippade oss dit i min bil och jag och Stina var barnen i baksätet som hade orimligt kul åt att vinka åt bilar vi körde förbi.

Vi tog ett stopp vid ett köpcenter i Uppsala för att leta efter en bikini som Stina verkligen ville köpa och Sofie var übersöt i sin fina blommiga klänning.

Framme på Blomstervägen och det delades ut presenter, blommor och blader. Magda och Daniel är nog det snyggaste paret jag känner.

Det bjöds på tre olika sorters pajer, ceasarsallad, ost & kex, olika frukter, Sigtunakaka m.m. Under allas servetter vid bordet låg ett kuvert med varsin hemlig uppgift man skulle göra under kvällens gång. Min var "varje gång någon torkar sig med en servett ska du kommentera Daniels hår". Det blev ett himla tjat om Daniels hår när Magda tyckte det var så himla kul att torka sig onödigt mycket runt munnen. Fast Daniels lapp var nog skönast: "varje gång någon säger att det är gott ska du säga "inte så".

Martin var slapphudad

Vi spelade kub och snurrade runt på gräsmattan

och hoppade studsmatta!

vissa pussades också.

eller chillade vid ballongerna

OBS! Daniel är har inte emotionella problem som han dämpar genom att skära sig i armarna, även om det ser ut så.

När solen började gå ner packade vi in oss i två bilar och åkte iväg för att spela lasergame och köra sumobrottning!


Det var min lasegame- debut (några dagar tidigare hade jag haft min paintball-debut) och det är så sjukt kul med låtsaskrig!
Vi hade våra lasevapen och sprang runt och skjöt på varandra och skulle se till att hissa våra flaggor i fyra olika fort och när tiden var slut (vi körde 25x2 minuter) så skulle man se till att ha flest flaggor hissade! Så himla kul och spännande för det är ju så nära riktig krigskänsla man kan komma utan att göra lumpen eller vara med i ett riktigt krig. Hög puls av både ansträngning (mycket springande) och massa adrenalin som pumpar runt i kroppen. Vill köra igen!

Vi körde tjejerna mot killarna och här ser ni ett taggat lag som lyckades ha alla fyra flaggor hissade första matchen och en flagga andra matchen (när vi hade bytt sida) och alltså vann över grabsen. Vi var nöjda!

När det blev dags för sumobrottning bestämde sig min kamera att ta slut på batteri. Vi var iaf iklädda stora tjockisdräkter och alla gick en varsin match mot födelsedagsbarnet där bäst av fem hit vann. Magda vann inte en enda match (men två hit) men lika glad var hon för det!

Det var i alla fall ett riktigt kul födelsedagsfirande och jag vill köra mer lasegame i sommar.

1 kommentar:

  1. Vad kul ni verkade ha! Värsta bästa födelsedagsfirandet, lyllo Magda som fick en sådan födelsedag! Och förövrigt är jag också väldigt peppad för lasergame och/eller paintball i sommar det är bara att slå en pling eller skicka ett sms när det blir av. Sen slutligen så gillade jag verkligen bilderna, fina porträtt och mycket känsla över hela inlägget tack vare dina snygga bilder. Ha det bra!

    SvaraRadera