söndag 9 maj 2010

Mitt Valborg

Valborg firades på en leopardmönstrad filt (Stinas såklart) under blå himmel och med solen värmandes på de bara axlarna i Uppsalas parker (OBS! idyllvarning). Jag gjorde min Uppsala-på-Valborgs debut och firandet började redan klockan 08.30 när första cidern knäpptes på bussen till Uppsala. Det blev en 17 timmar lång fest i ett överbefolkat Uppsala och med väldigt mycket festivalkänsla! Det var parkhäng, solbrända axlar, sinnessjuka bajamajaköer, heliumballonger, dokumenterande av okända människor med fint lockigt hår, tokmånga cigg, soffor i rondeller, Framfickan med alldeles för många unga brats, kebabtallrik med Jallsås på Jalla, vila på bänk i solen, snapsvisor, Terassen, hysteriskt hånglande par som bokstavligt talat såg ut att äta upp varandra, ogenomtänkta fyllesamtal med många tårar men som tillslut ledde till nått bra!

PS. Har gått loss på att polaroidredigera bilder nu när jag kommit på hur jag ska göra det i Lightroom! Och känner att jag kan vara nöjd på riktigt med dem när jag redigerat dem själv och inte lagt det i mitt polaroidprogram som gör bilderna jättesnygga och polaroidiga men som jag inte kan ta åt mig äran för. Vissa är dock mer polaroidiga än andra.
*glad-tjej-89* DS.

2 kommentarer: