måndag 24 maj 2010

Slututställning

Igår hade Krefo och konstlinjerna på Sigtuna Folkhögskola haft slututställning på våra projektarbeten som vi jobbat med under våren. Skönt på sätt och vis att vara klar med projektarbetet men samtidigt väldigt vemodigt. Det kändes verkligen idag att det snart är slut på det här folkhögskoleåret, bara två veckor kvar.. För vissa har det redan slutat, som foto 9 kursen t.ex. och även om jag inte umgåts jättemycket med dem  så var det jobbigt att kramas hejdå med dem som åkte hem igår. Har verkligen separationsångest och tycker det är så himla tungt med avsked! Jag tänker för mycket på att "vi kanske aldrig mer kommer ses igen" och det blir så sorgligt när det är sköna människor som man egentligen vill lära känna mer. Jag hatar när folk uttalar det som man egentligen vet typ "..och sen är det slut på det här" "sen kanske vi inte ses mer" eller nått i den stilen.. Föredrar att leva i tron om att vi snart ses igen och kommer styra upp massa återföreningar eller åtminstone säga det så det inte blir ett så absolut avslut. Klarar inte sånt!

Igår kom i alla fall en tapper skara familjemedlemmar och hälsade på mig och tittade på utställningen! Det va kul och mormor är så söt ibland.. "Är det Anna som ligger där i badet?" var hennes kommentar till min undervattensbild. Sen passade hon på att gotta sig i att hon varit fruktansvärt smal en gång i tiden och att jag inte kommer i hennes brudklänning, vilket min syster inte heller gjorde när hon var typ 12 år och jättesmal! Sinnessjuka midjor de hade förr ju!

Men i alla fall tänkte jag visa bilderna jag hade med på utställningen här. Mitt projektarbete har handlat om mina tankar och känslor kring graviditet och att bli mamma i framtiden (nej jag är inte gravid eller ska bli mamma snart men har mycket känslor och tankar kring det ändå).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar