onsdag 4 augusti 2010

Inget annat än Emmaboda!

Åh Emmaboda! Trots ganska mycket regn, att vakna första dagen av att det regnar in i tältet och upptäcka att jag sover i en stor pöl och med fuktig sovsäck, att jag fick höra X antal gånger av mina underbara vänner Anton & Glenn hur fantastiskt jävla torrt de hade det i sitt tält! *kul-för-er-verkligen*, att sofies och mitt tält föll ihop mest hela tiden så att folk typ klev på en när man sov och STÖRT mycket getingar, var det en så himla härlig festival! (vem bryr sig om sånna petitesser förresten?)

Men ungefär såhär var min festival:
Roadtrip med nya bekantskaper till Emmaboda, lycka över att ha regnjacka och stövlar med sig, så fiint att träffa massa efterlängtade människor igen(!), min sjukt snygga väsk-bag-in-box, Glenn & Antons camp, campingrunda med Glenn, träffa "kille 93" som spelade så hårt på att han var 17 (fast han var 89:a) för att man var så mycket bättre på att festivala när man var 17 *sant*.
jag var lekledare för en ansiktsbehårings-tävling mellan Glenn, Anton och en random snubbe vid namn Stefan och kände mig som värsta callcenter-tjejen när jag hoppade fram till folk: "hej ni har blivit utvalda att vara med i en asgrym ansiktsbehåringstävling där NI ska vara jury! Kul va? Jag har tre kompisar här borta som tävlar om vem som har snyggast ansiktsbehåring och de ska catwalka här för er sen ska ni välja vilket ni tyckte var snyggast, och kom ihåg bara behåringen ska bedömas inte resten av utseendet! Nu kör vi, först ut är...."

Riktigt bra drag på Hoofmaestros spelning där de fick hela publiken att springa tillsammans åt det håll de pekade och delade upp oss på mitten och tävlade om vilken sida av publiken som var bäst, Emmaboda C med Anton & Glenn och skratta bort x antal bakfylletimmar på ett café, "Frida, det är så jäävla torrt i vårat tält!", Hästpojken, se Billie the vision & the dancers och förvånas över att sångaren (som jag aldrig sett på bild förut) är transvestit(!) (jag hade väntat mig nån popkille-look till deras musik men det var en kul kontrast), snacka med några ur Billie the vison efter spelningen och ta fanbild
hänga ett tag med killen med bergsprängaren som bara snackade på skånska om sin förhud och att "rooonka" och inte fattade när Sofie och jag försökte bli av med honom genom att säga att vi skulle gå och sova i vårat tält innan nästa spelning "ja men jag hänger med!"
Sofie och jag på Digitalism och träffa tysken Simon, dansa dansa dansa, hattutlåning, så bra Johnossi spelning, pasta med ädelostsås och skinka, gosebumps, gänserhaut och gåshud, sitta på stenblock och kyssas till Cut Copy.

Stå i duschkö med Sofie i 1½ timme (ibland önskar man innerligt att man var kille!), I'm from Barcelona: "I have built a treehouse, nobody can see us, cause it's a you and me house" 
Very Best spelningen "I say VERY you say BEST", Kallakallacka på Kapten Röd, sjukhustältet för att plåstra om onda stortår efter för mycket gummistöveldansande,
Sofie och killen med "HORA" skrivet på ryggen och visitkort där det stod: Du vill ligga med mig, "vafan, enda killen här som jag sett och känt attraktion till och så är han hora!", röka alldeles för marlboro, das is zu wenig!

berätta filmer baklänges, Pernilla: den här filmen handlar om en kille som föds och bara blir äldre och äldre! :D, Billie the vision citat med finaste Milli, bli påbackad av nån brud och tappa all nyköpt mat på marken, soool!, Leonard i Leonard & laserpistolerna sålde hamburgare, wingman-Glenn, kille med haha haha haha - t-shirt som lyfte upp mig över axeln, ramlade rakt baklänges så jag fick en smärre hjärnskakning och sprang därifrån, ryssmössorna, mintu, killar som snackar danska är inte sexigt, Maskinen och Alla som inte dansar är Våldtäksmän!

JAG ÄLSKAR EMMABODA!
 
Stopp i Norrköping för att shoppa alkohol och jag köpte snyggaste vinboxen evah!
Stanna igen och fylla på 5 liter kylarvätska
HÄJ GLÄNN!
Vi tror att det är kul att vara på festival trots att det regnar...!
Ansiktsbehåringstävlings-gänget(!) + en av alla domare (han till höger)


ÅH!
Puss av fina frugan! :D
Hästpojken!
Fina människor på Billie the vision!
<3
Fanbild med några ur Billie the vision! <3
Vi träffade tysken Simon på Digitalism och dansade sönder gummistövelfötterna tillsammans med honom där och på många fler spelningar efter det! 
I'm from Barcelona!
Simon
Fina Milli som jag ska tågluffa med! <3
Love is in the air!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar