måndag 30 augusti 2010

En ledig dag utan fest är en bortslösad dag

Det är kul att pricka av saker från "att göra innan jag dör" - listan..

Helgen har varit en ledig helg och alltså innebär det fest, den här gången en tredagars. Den kickade igång redan vid 23.30 i torsdags när jag kom hem från jobbet och tog med Sofie ner till vattnet i Bergshamra där vi blev upphämtade av två Lidingö killar i en båt. Vi körde ut till en av killarnas landställe på en ö i närheten där blev det en jäkligt spännande fyrmannafest!

Fredagen spenderades i bakfyllan och trötthetens våld men på kvällen var det dags igen och jag hamnade efter många funderingar fram och tillbaka på en nollningsfest vid KTH där Millis syster Rossi pluggar. Jag var sjukt trött men peppade igång bra med hjälp av billiga shots och öl och hade riktigt kul! Sen spelade ashårt på att jag var Definskötare på Skansen när en kille frågade vad jag jobbade med och efter ett tag trodde han på mig (trots att jag sa att jag jobbade på Skansen!), det kändes dock väldigt avtändande att han gick på det.. Plus att han blev sjukt efterhängsen!
KTH Faddrarna får inte ragga på nollorna så Rossis tips var att säga till intressanta Faddrar (som hade sina overallsboxor och Fadder t-shirts på sig och av nån anledning såg ganska heta ut) att man inte var nolla.. "Hej jag heter Frida och jag är inte nolla!"
Nått som var lite jobbigt med att vara på en nollningsfest på KTH var att det fanns massa "lustiga" grejer där som gav ifrån sig stötar (jag är ibland orimligt rädd för att få stötar) t.ex. anslagstavlor och nån skum staty med en stor kula längst upp som Milli lurade mig att känna på: "känn på kulan den är jättemjuk!"

Två snodda bilder från Milli:
Jag och Fadder Jimmy som diskuterade The game och "påfågels metoden"

 
När jag kom hem på lördagen till Bergshamra var det hetsig flyttstädning i underkläder som gällde eftersom vi skulle lämna ifrån oss nycklarna vid 18 tiden på eftermiddagen.. Sen på kvällen tog jag mig hem till Puffen och lämnade lite grejer och sen satte vi oss på Upptåget till Uppsala för att fest hemma hos kollegan Sonnyboy. Jag har verkligen världens skönaste kollegor, gillar dem skarpt!
Älskar att min chef berättar så himla sköna historier från sin tid som tvättäkta Alfahanne (innan han blev en 33-årig "familjefar").
"..ja och så på morgonen när jag vaknade upp hos den där tjejen i Prag knackade det plötsligt på dörren och tjejen sätter sig upp med skräckslagen min och säger: det där är nog min pojkvän! Du måste gömma dig! Så jag kastar mig in under sängen, ligger där när hennes pojkvän kommer in och de sätter sig på sängen och pratar. Det var precis som i en film när jag ligger precis under dem och tittar på deras fötter medan deras prat övergår i ett bråk på tjeckiska! När jag tillslut kommer därifrån och sitter på tunnelbanan stirrar alla på mig och när jag kommer till hotellet och tittar mig i spegeln förstår jag varför.. Då har jag en stor dammråtta mitt på huvudet efter att ha legat där under sängen!"
Senare på kvällen drog vi till Saluhallen i Uppsala och fortsatte festen på de stora dansgolven där! En riktigt kul kväll!
 
På min tredje bakisdag åkte jag och skrev kontrakt på mitt nya hem! Jag ska vara inneboende i ett rum i Örnsberg (söder om söder 10 min från centralen) med en tjej på 20 år och hennes mamma. Rummet är jättefint med massa förvaringsutrymmen, fräscht inrett och fin utsikt över vattnet! Jag är så nöjd att jag lyckas knipa ett boende på bostadsmarknaden där 50 000 studenter tävlar om någonstans att bo.. Så nu har jag nyckeln och flyttar in mina grejer på onsdag!
 
Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar