onsdag 25 augusti 2010

Piff, Puff och Brownie!

Jag har hittat två underbart sköna tjejer på mitt förträffliga Arlandajobb; Puffen och Brownie (mer formellt kallade Marlene och Louise)! Marlene och jag gick utbildningen tillsammans men det va inte förrän hon började jobba på terminal 2 i augusti som vi bondade på riktigt! När det är vi som står på golvet och visiterar är det syjunta för hela slanten, och vi älskar det! Första helgen när vi jobbade vårt 13 timmarspass tillsammans stod vi i timmar i sträck på golvet (trots att folk erbjöd sig att byta med oss för normalt vill man inte stå där så länge) och hade sjukt kul och efter det är vi 2:ans Piff & Puff. :)
Och Louise/Brownie är bara helt grym också! Hon är den barnsligaste 26 åringen jag känner på ett riktigt bra sätt! Hon gifter sig nästa år och har varit tillsammans med sin Reine i 4 år men vägrar bli trist och bara sitta hemma med sin blivande man, utan är ute och festar som vilken 18 åring som helst. :D

De här två sköna tjejerna tyckte precis som jag att en måndagskväll inte skulle spenderas hemma framför tvn utan på nån klubb eller bar inne i stan. Så vi började kvällen hemma hos mig i Bergshamra tillsammans med fina Stinisen, spotify, varsin vinflaska och Back Devil cigg på trappan.
När det blev dags att gå blev det bara vi Arlandatjejer som gav oss iväg ut i natten och hade riktigt kul tillsammans! Vi drog till Kellys vid Medborgarplatsen där shots och öl bara kostade 24 spänn. Där blev det några shots och öl för mycket (lätt hänt under sånna omständigheter) och vi kom liksom aldrig iväg till F12 där vi hade tänkt fortsätta. När vi väl gick ut från stället slog fyllehungern till och Donken låg farligt nära för att kunna ignoreras.. Efter det kom Reine och hämtade upp oss och släppte av mig vid T-centralen där jag hade tänkt ta tunnelbanan hem, men ICKE! Klockan var för mycket och jag frågade några byggarbetare vilken buss jag skulle ta för att komma till Bergshamra, fick ett bussnummer men hoppade ändå på fel buss mot Sundbyberg.. Men ibland har man sån tur att det finns jättesnälla busschaffisar som påväg till bussgaragen tar en omväg och skjutsar hem en till sitt hem (dock efter att jag sett väldigt ledsen och förvirrad ut, alltså inget som kommer funka för "coola killar som inte visar känslor")!

Men efter den här kvällen tycker jag  att alkolås på vissa nummer i mobilen är någonting som borde införas snarast!! Jag tror det skulle bli väldigt populärt..

Åååååååå åka rulltrappa!
Brownie & Puffen
Piff & Puff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar