onsdag 1 december 2010

Tjejfesten!

Tjejfesten i lördags var helt klart intressant och kul!

Vi började hemma hos Cissi, 6 st tjejer och det var rödvin och rökning genom det lilla lilla sidofönstret.
Vi diskuterade hurvida det är coolt eller inte att gilla Rebecca & Fiona men att vi gör det ändå. Sen sjöng Cissi och jag med stor inlevelse med i TATU låtarna "All the things she said" och "all about us"..
När vi kände oss tillräckligt rödvinsläppade (och det var vi!) och ännumer danssugna begav vi oss ut i snöovädret och traskade runt för att hitta rätt till stället vi skulle till.
Man ska alltid se till att gå med någon awesome person som känner nån viktig person på stället man ska till, speciellt om det är sjukt kallt ute, man håller på att dö av kissnödighet och det är låång kö. Cissi va denna någon och hennes ex Romina va tjejen som ordnat hela grejen så det va bara att glida före kön och springa vidare till toankön (som man tyvärr inte kan VIP:a in till)..

Sen va det bara att ge sig ut på dansgolvet, som bestod av 99 % tjejer (tror jag skymtade några få bortkomna killar), börja dansa loss och spana efter något tänkbart flathångel.
Ganska snart efter att jag entrat dansgolvet stod jag upptryckt mot en av pelarna och hånglade med en liten mörkhårig butch brud..
Det är så intressant det där med butchiga tjejer, att de verkligen har ett så grabbigt beteende. Som den här tjejen, hon va nog nästan kortare än mig och liten men skulle ändå lyfta upp mig. Jag stretade emot och hon sa: "vadå tror du inte jag orkar eller?!" på ett sådär grabbkaxigt sätt!
Jag tycker inte jag brukar vara så typiskt tjejig när jag är med killar (kanske för att det är mer givet vilka "roller" man har då) men här va det som att det behövdes en som tog på sig tjejrollen och en killrollen. Så det blev ju jag som spelade extra hårt på min femininitet.
Efter ett tag kom nån annan brud och anslöt sig till oss och det blev en riktig hångelfest!
Galet men roligt!

Sov hos Cissi och dagen efter skulle vi upp och joba på Terminal 4 igen..
Note to self: jobba söndagar på 4:an och vara dagen efter -seg är ingen bra kombination. 


För en hundring är hon din!




Toalettposing med bortredigerade rödvinsläppar



1 kommentar:

  1. rebecca & Fiona är grymma och det är absolut koolt att gilla dom ;-)
    Har du sett serien på svt?
    /H

    SvaraRadera