måndag 14 februari 2011

Oh, vilken härlig da'

I tisdags var det Konst/Krefo återträff i Sigtuna med gamla och nya elever. Det va så kul att komma tillbaka, har inte varit och hälsat på nånting fast jag hade tänkt mig det.. Men nu tog jag mig i alla fall dit och jag kom på att jag saknade det massa.
Att vara i en sån kreativ miljö hela tiden och allt häng! Det va ju bara att gå och knacka på någons dörr om man var sugen på att göra nånting. Och fotandet var ju hela tiden aktuellt och man utbytte massa kreativa idéer med varandra! Saknar det.
Nu stannar min kamera oftast hemma och det är iPonen som får dokumentera mitt liv efter att min gamla systemkamera (400 D) dog i en ölolycka i min väska i julas och min 5D inte är lika smidig att ta med sig bara sådär..

Men iaf så var det återträff och det var grymt!
Det var vårsoligt ute och det blev många cigg på balkongen utanför Västersalen.
Sigtuna systemet besöktes (vad många gånger man varit där, minns att jag nästan tyckte det var lite skämmigt att man slapp visa leg för att all personal kände igen en) och på kvällen var det fest på skolan.

Det var Ted Gärdestad soundtrack med "Oh, vilken härlig dag"
Jons naglarna målades lila
"Bibeln, spelet om mina vänner" spelades
Kedjerökning på balkongen och rapp battle i 2 timmar i sträck
Massa garv
Allsång med Disney låtar accompanjerat av Jon på ukulele
Armbrytning
Sangria och Varm & Kall
Intressanta diskussioner som aldrig ville ta slut så från 3-tiden var vi fyra pers kvar uppe (jag kallar oss eliten) som satt och snackade fram till 7 på morgonen om allt. Så himla mysigt!
Det var en sån där gång när klockan blir alldeles för mycket för att man egentligen ska orka gå upp klockan 8.00 för att ha lektion eller för att åka till Arlanda för att jobba, men när man bara struntar i det och fortsätter dela på den sista ölen för att man har en alldeles för fin stund för att låta någonting komma emellan.
Jag älskar hur djupa diskussioner om religion, gånger när man verkligen blivit känslomässigt krossad och bekännelser om saker man gjort som man verkligen skäms över, blandas med diskussioner om hur bred en säng är.. Är det efterfest så är det.




Snyggaste paret!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar