lördag 5 februari 2011

You and me let's start a band

Nu är det bara att dra ihop ett band och börja skriva låtar, skivomslaget är ju redan ordnat!
Gärna låtar på spanska för då kan vi leva som gatumusikanter när vi åker till Sydamerika.
Jag tror vi kan bli rika!
Det skulle nog vara bra om nån av oss kunde spela ett instrument dock.. Gärna gitarr. Det får bli Cillan, för jag har för korta fingrar. Det är alltid en godtagbar ursäkt till gitarrmisslyckanden. Det är faktiskt svårt att nå alla strängar!
Jag kan ta ansvar för munspelet, det har jag gjort i låten All I Want Is You - Barry Louis Polisar när jag och Martin var perfekta duon, så det ska säkert gå bra nu med.
Sen får vi hjälpas åt med sjungandet. Om man blåser extra hårt i munspelet kanske man kan kompensera för falsktoner? Eller så bestämmer vi bara att det ska vara så. Det kan man göra när det handlar om konst.

Bandnamnet blir givetvis Cillan & Frillan. Genialiskt!

Och vi ska skriva låtar om onödig stolthet, om att vänta på sånt som inte kommer hända och att gå dit hjärtat pekar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar