onsdag 27 april 2011

Ge mig inga ansvar, ställ inga krav, jag vill bara dansa och ha det bra

I söndags hade jag årets mysigaste bakisdag med finaste Cissan!
Dagen innan hade vi varit på ett reggaeton ställe där jag, Cissan, Martin och Mattias stack ut ganska mycket som "typiska svennar" bland typ 99% lationos!
Cissi har pratat så mycket om sin reggaeton musik och alla heta lations så jag ville lätt ge det en chans och resultatet blev riktigt lyckat. Hade en grym kväll! Musiken är ju sjukt dansvänlig och  likaså alla latinokillar som faktiskt kan dansa på riktigt! Här är det inte nått monotont fistande av luften ovanför huvudet med knuten näve som gäller utan mjuka, taktfasta höfter, snurrar och dubbelsnurrar och rytm!

Kul var det vilket som och jag blir så lycklig av att skrattandes dansa hem mot Cissis lägenhet vid 04.30 tiden, sjungandes alldeles för högt och alldeles för passionerat på Sista morgonen med Niklas Strömstedt när det börjat ljusna ute och man inte fryser ett dugg i tunn vårjacka.

Söndagen var som sagt årets mysigaste bakisdag!
Vi gled runt i underkläder långt in på eftermiddagen, åt resterna av påskmaten till bakisfrulle, öppnade fönstret och släppte in solen och sommarluften,  låg i OPL (optimalt press läge) på Cissis privata playa och cillade i fönstret en stor del av dagen till soundtracket av Oskar Linnros och Mange Schmidt -Ledig.


Hur skönt som helst! Vi va inne men ändå ute och allt va sådär kravlöst och slappt som bara bakissöndagar är.
Sen tog vi tillslut på oss kläder och gled ner till Medborgarplatsen och köpte varsin glass och fortsatte hänga men i parken vid Medistornet och roade oss med att ta bilder när Cissi klappar tornet och är lika lång som det.
Innan jag åkte hem köpte vi varsin pizza och käkade på Cissans innergård och tröttgarvade åt allt typ.
Ultimata bakisdagen!


Clustret och Reggaetonfest!

OPL!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar