onsdag 27 april 2011

När våren öppnar sina dörrar och du tar den långa vägen hem

Det känns som sockerdricka i hjärtat, det bubblar och skvätter och allt smakar sött och man vill bara dricka alla bubblande känslor med färglada sugrör.

Jag älskar våren!
Jag älskar hur enkelt allt blir att kännas bara av att termometern visar 15+ grader och solen värmer vinterblek hud som försiktigt (eller mindre försiktigt) vågat sig fram.
Jag älskar hur alla gator, uteserveringar, bänkar, bryggor och parker fylls med människor som verkar ha all tid i världen att bara vara och umgås med varandra.
Jag älskar att se alla träden få knoppar ena veckan och veckan därefter nästan stå i full blom.

Det är kul att titta på människor vid den här tiden på året också för alla verkar ganska förvirrade över hur mycket vår/sommar det är egentligen. Vissa går fortfarande i vinterjackor och vinterskor medan andra kör hårt på bara ben och armar matchat till små ballerinaskor.

Jag försöker föreviga våren så gott jag kan, det blir oftast med iPhonen eftersom jag oftast är för lat för att ta med jättebebisen. Men den måste få komma med ut snart!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar