lördag 23 april 2011

I know this room, I've walked this floor

I helgen som var packade jag en lätt(!) väska och åkte till Bergslagen för att hälsa på familjerna.
Det är inte tätt mellan besöken så det är mysigt när man kommer hem och får träffa alla! Min fina syster är ju även gravid så jag ville verkligen hem och titta/klappa på magen också.
Jag hann med att träffa Milli på stationen när jag kom till Örebro och vi snabb-peppade på att hon ska flytta till Stockholm och jobba på Grönan i sommar! Ska bli så grymt och hon flyttar hit redan i slutet av april (alltså en vecka kvar)!
Hängde massa med syster under helgen och hon fungerade även som min privata chaufför som körde mig överallt jag ville.
Vi var hos pappa och grillade på fredagkvällen och pappa körde stekig pyromanstyle när han grillade på inglasade verandan med lågor som gick upp till taket. *Leva på kanten* Plus att han hade sin fina "grillampa* på sig för det hade hunnit bli mörkt innan han drog igång grillen.

På lördagen tog jag min svarttaxi till Erikshjälpen (älskar den affären och köpte så himla mycket där när jag bodde i Linde!) och gjorde några fina fynd.
Sen glass vid Lindeskolan och fota gravidbilder på syster vid Lindesjön.
Efter det blev det Kopparberg och för tidig påsklunch hos mormor & morfar med huller-om-buller familjen. Senare på kvällen gled syrran och jag runt i hennes vrålåk på byn i vanlig ordning för att kolla om det hände nått men det blev istället en lugn lördagkväll framför "27 dresses" och en för det mesta sovande mormor i fotöljen bredvid. Ganska skönt ändå att ta det lugnt en ledig helg.

På söndagen tog jag en långpromenad med fina Evelina i vårsolen och snackade massor! Mysigt att träffa henne och uppdatera varandra om våra liv och skvallra om gemensamma vänner (och ovänner). 

Det känns konstigt på nått sätt att gå de gator som jag gått så himla många gånger förr men som jag ser så sällan nu. Det känns som jag åker på besök tillbaka i tiden, till nått som jag lämnat bakom mig för längesen (även om det bara var två år sen snart) men som ändå ser ut och är ungefär som när jag lämnade det.
Jag tycker det är jättemysigt att hälsa på familjen, träffa de vänner som bor kvar och att ta det lugnt några dagar (speciellt nu när det börjar bli vår och sommar!), men det känns jätte skönt att åka tillbaka sen, till mitt riktiga hem.

Jag älskar den känslan, att jag känner att det jag gör och där jag är, är helt rätt för mig just nu.
Det är så underbart att vara så peppad på livet!


Fina fina Milli som snart sällskapar mig i huvudstaden! <3

Utsikten från pappas altan


<3





SCHTEEKARE!
Kyrkvägen. Undrar hur många gånger jag vandrat den här gatan?





1 kommentar:

  1. Hej Frida! Pappa var hos din mormor & morfar idag och hälsade på. Och då fick pappa din bloggadress (dom pratade väl om dig eller något sånt!), så han visade mig din blogg nu. Vi är ju tremänningar! Jag har även en egen blogg som du gärna får gå in och kika på. Skriver den här sen. Men det var kul att jag hittade "dig" :)
    Ha det så bra så länge, hejsvejs! / Julia Fälling ifrån Nora

    SvaraRadera