tisdag 5 april 2011

Stockholm sett snett uppifrån

Det snurrar i min skalle. Stockholmsnätter i april är fina. Och jag gillar att gå på födelsedagsfester i torn med finfin söderutsikt!
Den här månaden har jag sett till att vara ledig alla helger och istället jobba de flesta vardagar och då långa pass. Det roliga är att jag oftast är tröttare efter mina lediga dagar än när jag jobbat 13 timmarspass på Arlanda.. Det kostar tydligen att ligga på topp.

Hur som helst hade jag i alla fall en grym helg!
I fredags hängde jag med Jonis och hans crew på trippel födelsedagsfest i ett lägenhetstorn på Medis där de va en festvåning allra längst upp och utsikt över hela Söder! *hade det här varit facebook hade jag tryckt LIKE-knappen*
Där hade 95 % av alla killarna blå skjorta av något slag (av en slump!),  det bjöds på massa bål, roliga människor, mintu shots, lyckas-sätta-kapsylen-i-glaset ölspelet, soffhångel, misslyckade svartsjukedraman, Jocke i amerikanska flaggan OnePiece, fortsatta Dovas-dejt planer med Oskar m.m.
Kvällen avslutades på Snaps och en trygg tunnelbanefärd där jag varken somnade eller blev bestulen på någon telefon! *making progress*


På lördagen botade jag bakfyllan med en ny fylla när jag tog mig till Hallonbergen för att hänga med Peter, blanda massa goda drinkar (Peter är jättebra!), snacka massa, garva ännu mera och hela tiden ha Lonely planet som soundtrack of our night!
Peter blev jättepackad men sa att det enda sättat för honom att bli bra igen va att ta en stark shots som han, av lång erfarenhet, utgavs sig för veta att det skulle få igång honom igen.
Vi tog oss in till stan och hamnade på Debaser Medis där det kvällen till ära va gaykväll och sjuuuukt lång kö! Cissi var där också och jag blev jätteglad!
Vi körde cpdans som robotar som gick in i varann, jag körde den där "heeeeeej vad kul att se dig igen, hur är lääääget?" till nån random snubbe som letade febrilt i minnet och tillslut "kom på" det när jag sa att vi sets på Debaser Slussen.

Det va  i alla fall en riktigt kul kväll och helg!

Det där blåa där borta är Globen (och inte Kupolen) :)
Jona tycker jag borde ha ännu en mintushot.. 
OBS! Blå skjorta!


Skåne Emil!
Också med blå skjorta och Observera även killen i bagrunden.. Blått.




Lyckad ciggreklam på Thai-ciggpaketen som Jonis sponstrat mig med..



Lidingös celebriteteter är påväg ut för att köpa bakfyllefrukost, då åker solbrillorna på!
Man vill ju inte att någon paparazzi ska fånga en på bild liiiixooom.
 
Dricker  Mojito och posar coolt.

Cissi med hennes kompisar Azar och Yakira!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar