onsdag 21 juli 2010

Och jorden är rund för att vi lättare ska halka in i varandras armar

I helgen tog jag en lätt packad väska och begav mig mot hemtrakterna igen för att den här gången fira min 21 årsdag! På vägen dit pratade jag med två fina tjejer som var på Arvikafestivalen och fick höra på några sköna festivalanekdoter som gjorde mig ännumer peppad på Emmabodafestivalen!
Hos mormor bjöds det på grillat och jordgubbstårta i deras fina trädgård och fotades en hel del. Den obligatoriska "ställ upp er nu för nu ska vill mormor ta kort" (varpå en kollektiv och ljudlig suck utstöts och vissa protester hörs)- bilden togs den här gången av mormors fotografvän som kikade förbi lagom till dokumenteradet.
Sen åkte jag vidare till pappa på kvällen för att bli firad där också och där bjöds det också på grillat och tårta fast i omvänd ordning. Det kvällsbadades också och pappas brygga grattade mig genom att låta en geting, som bor tillsammans med sina andra onda vänner under bryggan, gå loss på utsidan av min vad. Inte så skönt kan man tycka och det var det inte heller!
Kvällen fortsatte med smultron-och jordgubbsplockning, mat och rött vin på altanen, väldigt mysigt!

På lördagen kom ett gäng kristna bikes förbi hos pappa, nämligen min faster, hennes man och deras bikergäng! Efter det tog vi oss an utmaningen att plocka ut min soffa ur min gamla lägenhet i Linde (som jag hyrt ut i andra hand men inte ska ha kvar längre efter att Malin flyttat och jag vet säkert att jag inte vill flytta tillbaka dit)! Det visade sig vara lättare än vi trott och vi körde iväg grejerna till syrran där vi även gosade loss med hennes hundbebisar som blivit 3 veckor och är så fantastiskt söta att man knappt står ut!
Pappa och Ann-Lis stod inte ut heller utan kapitulerade och bestämde sig för att en liten Betty ska få bo hos dem när hon blivit tillräckligt gammal. :)
På kvällen crusade jag och syrran med pappa och Ann-Lis i pappsens finbil för att se om det var något drag någonstans och Anna och jag hamnade tillslut på någon hemmafest som Annas pojkvän var på.

Hela söndagen spenderades på en handduk i solen på pappas gräsmatta, hur skönt som helst!

Mina fina syskon!

Såhär såg himlen ut i Guldsmedshyttan på lördagen..
..och såhär fantastiskt söta kan Tequilas hundvalpar vara!
Pandora! Den valpen som Anna ska behålla.
Söta Betty som ska få bo hos pappsen och Ann-Lis!

1 kommentar:

  1. Gud vilka vackra bilder du tar!
    Du har en talang!

    /Jenny

    SvaraRadera