söndag 6 december 2009

Decembers första dagar

En sammanfattning av veckan som varit.

Måndag:
En känslomässigt tung dag. Saker som gjorde ont hade samlat sig till en jobbig gråtklump i magen som till slut brast i matsalen. Som tur är fanns fina människor runt mig som lyssnade och sa bra saker.
Anton skickade ett kul muikvideoklipp om omöjlig kärlek mellan en Canonpojke och en Nikonflicka som jag och Peter satt och skrattade åt och körde på repeat jättelänge när vi egentligen skulle skriva vår projektplan.
http://foto.feber.se/art/169637/nikon_girl/
Linnéa visade mig Ingrids och hennes urspårade porrfilm de hade gjort med lerfigurer. Den var helt grotesk! Men väldigt kul! Det utspelade sig på olika ställen inne på ICA i Sigtuna och huvudpersonerna var en grön dvärggubbe med strap-on och en orange jättekvinna.
Senare på kvällen spelade vi Med andra ord och Italienaren Peppe hade som vanligt svåt att hålla sig till reglerna.
Men det bästa va nog när Peppe skulle beskriva pormask för Johan och hans förklaring löd typ såhär: första delen av ordet är en sån sorts film som Linnéa och Ingrid gjorde (PORR) och andra delen en sån som man kan ha för ansiktet (MASK) = PORRMASK!
Och när Peppe blev frustrerad för att han hade fått en plupp med nån han absolut inte visste vem det va: "Alfons Åberg, vem FAAN är det??" Som om det var någon helt random person. Så kul när det nog inte finns en enda svenskfödd i våran ålder som inte vem vem det är.

Tisdag:
På kvällen var det nattfotografering i Upplands Väsby som stod på schemat.
Vid 16 tiden samlades alla i klassen utom K-H (som är på operation) och Peter (som verkar ha fallit offer för svinflunsan) hemma hos Jörgen och åt tomtegröt och peppade igång inför våra fyra fototimmar ute i den kalla kvällen.
Sofie och jag hängde mest inne i Väsby centrum och fotade vattenpölar med reflexer, Väsby skola, bussar med lång slutartid, fönster där man såg människor sitta tillsammans runt köksbordet, månen, cityträd m.m. Sen när vi tyckte att vi frusit färdigt om fingrar och tår tog vi oss till bilen för att tina och körde  iväg ut ifrån stan och hittade nått ställe med en lada och husvagn där vi fotade. Påväg tillbaka upptäckte vi Peppe som traskade efter vägkanten i sina ordentligt ingågna joggingskor utan strumpor i. Han ficm också tina på min bil.
Sen stack vi till ICA och köpte glögg som vi tog med till Jörgen där vi samlades igen vid 21 tiden för lite avslutningsfika med mackor, lussebullar och glögg. Vi satt där och pratade länge och skrattade massa. Jättemysigt!















Mjölkförpackningsunderhållning





Lärare Tukler (till vänster) och Jörgen


Onsdag:
Sovmorgon
Sen morgonkaffe och ciggarett med Soffan ute på trappen i den frostiga och kalla förmiddagssolen
Sen hade vi våran enda lektion för dagen som bestod av ett besök på Okidoki (en barn och damklädaffär) i Sigtuna centrum för att hjälpa ägarinnan att ta reda på vad hon behöver för utrustning till sin studio där hon ska fota sina kläder.
Vi har fått det i uppdrag att hjälpa henne med fotandet också vilket vi ska börja med i januari
På eftermiddagen var det kör och vi fortsatte träna på våra jullåtar till luciatåget
Samtal från London och finaste Elin!
Besök av Jonas och Maxine som under natten skulle åka till Indien och kom och hängde med mig innan det var dags för avfärd från Arlanda
Vi såg Luftslottet som sprängdes med Maggan och Daniel på Sigtuna bion
Letade efter Jonas pass i 2 timmar
Käkade pasta mitt i natten
Jonas visade Guds tre flickor för mig och jag blev såld
Skjutsade dem till Arlanda vid 3 på natten







Torsdag:
Sovmorgon igen
Jörgen intervjuade mig för Sigtuna Folkhögskolas hemsida
Innebandy med massa folk!
Efter det bastu med Mats, Emil, Olof, Markus och Maggan.
Maggan och jag började basta innan grabbarna som satt och käkade mat. Vi drog på ordentligt med peppmusik i gymmet utanför och gick in i bastun. Magda hade precis innan sett skräckfilm och vi skrämde upp varandra när vi fantiserade om olika skräckfilmscenarion som skulle kunna hända där, t.ex. att det skulle bli helt mörkt utanför bastun och att nått psyko skulle komma och låsa in oss i bastun och skruva upp värmen tills vi dog. När vi hade suttit och blivit hispiga hörde vi plötsligt att det lät utifrån gymmet, någon var där! Magda tyckte att vi var tvugna att gå ut och titta vad/vem det var och efter att ha samlat mod ett tag tvingades jag ta täten ut. Svettiga och lite nervösa tassade vi försiktigt ut och kikade fram bakom dörren och såg... att det bara var Emil som stod och lyfte skrot framför spegeln... Ingen galen seriemördare som skulle grilla oss i bastun.
Vid 22 hade jag Skypedejt med Elin i ca 1 timme. Det var fint att prata med henne igen, det var ett tag sen bortsett från dagen innan. Saknad människa!
Efter det ringde Pauline och vi pratade i drygt en timme. Vilket jag också blev glad över! Det har inte funkat speciellt bra mellan oss sen ett ganska långt tag tillbaka, men det kändes som att vi kom närmare varann nu och jag märkte att jag saknar henne. Det är väl det där med att man kommer närmare varandra om man delar nått jobbigt. Och isåfall får det gärna vara så. Men det bjöds på skratt också! Typ sånna här.




3 kommentarer:

  1. Piddidy! När kommer du hem nästa gång?

    SvaraRadera
  2. argh, avis på Jonas som är i indien! Och du verkar ha det så fint, förutom gråtklump, vi borde pratas. kan vi inte träffas massa när du kommer hem för julen? love you

    SvaraRadera
  3. Finon!
    Alex: 18 december landar jag i Lindesberg igen och är hemma fram till 6 januari!
    Ewe: JA vi måste träffas! Boka in tjejmyskväll nångång på lovet?? Puss!!

    SvaraRadera