tisdag 15 december 2009

Tipp tapp tipp tapp tippetippetipptapp

I fredags hade vi luciafirande i skolmatsalen och vi i kören sjöng. Det var mysig och ganska roligt eftersom vi gjorde en del tabbar men på det hela taget tror jag det lät rätt fint ändå.
När vi sjöng Midnatt råder och kom till "tipp tapp tipp tapp tippetippetipptapp"  sjöng vi på tok för fort. Jag tror alla undrade vad som hände för det bara spårade ur och gick så satans fort! Sen på sista versen när vi skulle "visksjunga" försiktigt och sen braka på ordentligt och högt på tipp tapp så märktes den effekten knappt alls eftersom vi sjöng det så fort. Jag har nog underskattat dirigentens betydelse…
När luciafirandet var klart hade jag speciellt den låten på hjärnan och gick runt och nynnade på den mest hela tiden. När jag sedan skulle köra bilen från skolan till Storstugan nynnade jag inte längre utan klämde i för kung och fosterland (sådär som man kan göra för sig själv i bilen eller duschen) och försökte sjunga mitt vackraste. Det blev lite falsk på sina ställen vilket jag fnissade åt för mig själv och var glad över att det bara var jag som hörde. När jag hade parkerat bilen och plockade upp mobilen såg jag att ett samtal var uppkopplat till Sofie och hade varit det i tre minuter… Vad hade jag gjort de senaste tre minuterna? Jo sjungit skithögt för mig själv i bilen och trott att jag var den enda som hörde…
Så nu har Sofie ett sparat röstmeddelande i sin mobil med en vacker julhälsning från mig.

2 kommentarer:

  1. åh, hahahaha, vilken Pidiz-grej! Kommer ihåg när jag lyssnade av min röstbrevlåda och både du och Anton sjöng med illa stämda toner i mer än fem minuter. ahahahaha
    i lav yo! <3

    SvaraRadera
  2. hahahahhhah!! Det är sånt som bara händer dig! men en mysig hälsning måste det ha varit :)

    SvaraRadera