tisdag 19 januari 2010

Några januaridagar förra veckan

Måndag:
Skolan startade igen på riktigt och vi på Krefo hade redovisning av våra bildspel
Jag hade gjort ett bildpel på Sofie när hon bytte om inför utgång på Paradise
Sofie hade gjort ett bildspel på mig som dansade runt i snön och Jörgen avfyrade givetvis ett anteckningssvärt citat: "Det är lite gubbgodis över det här" vilket vi givetvis spann vidare på..
På eftermiddagen åkte nästan hela klassen till kommunhuset i Märsta där vi hängde våra reportagebilder från "Sigtuna NU" fotograferingen




Italienaren knyter sina första egna vinterkängor



Sen experimenterar han med att fota genom Hans glasögon




Efter att vi hängt klart bilderna åkte vi hem till Hans jättefina 50-tals inspirerade lägenhet och käkade korv med bröd, spelade LP skivor, drack kaffe och snackade.


Tisdag:
Skridskor med Martin, Ted och Maggan
Jag fick låna Martins mammas för stora skridskor (trots tjocka raggsockor) och hann dra sönder två snören innan jag tillslut hade lyckats snöra på mig dem
Det blev en kort skridskotur med några blandade småhopp, lite tafatt, påskjutning av Maggan-på-hal-is och väldigt ont i fötterna och framsida vad
Efter det byttes Maggan ut mot Sofie och vi tog oss till skolans gym för att lyfta lite skrot och hålla sex-packet i trim till tonerna av Shakira, BSB och lite andra godingar
När vi kände oss klara satt vi och svettades i bastun och sprang sen ut och rullade oss i den lite för hårda snön, vilket resulterade i köldchocks-skrik och massa småsår på knän och händer
Jag kände mig lagom mör och go när vi kom tillbaka till Storstugan och kvällen avslutades med dubbelavsnitt av Paradise (höjdpunkten för oss Storsugefolk)

Onsdag:
Fotsession med min självklara modell Sofie och fina vinterträd
Efter skolan åkte jag och Soffan in till Stockholm för en secondhand - och fika runda
”Jag ska inte handla så mycket”
Shoppingen spårade ur och både jag och Sofie köpte så mycket att vi knappt orkade bära det.. Dessutom blev det inte speciellt mycket second hand heller.
På monki fotade jag tjejen som stod i kassan för att jag tyckte hon hade så cool stil. Funderade på om jag skulle fråga och tog till slut mod till mig.
- Får jag fota dig?
- Va mig? Varför då? sa hon förvånad men smickrat.
- Du har så schysst stil!
- Va, jag som är helt crazy idag!
Men hon ställde givetvis upp på bild och jag kände mig som värsta facehuntern!
När vi var färdigshoppade styrde jag kosan mot Hägernäs
Pratade med Birgitta i en halvtimme på Roslagsbanan om Paradise hotel och kände mig ganska nördig och nöjd med det.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar