söndag 24 januari 2010

Rapport från Stureplan

Förra lördagen svängde jag mina lurviga på Sturecompagniet! Kändes väldigt flashigt att parta med bratsen på stureplan, även om vi inte såg speciellt många celebrities som jag hade hoppats på. ;) Det var jag, Sofie, Marie och Oskar som kände för att testa på partylivet bland stockholms-sociteten. Plan A var att gå till Hell's Kitchen men vi greppade aldrig riktigt var entrén dit var så vi bestämde oss för att ta Sturecompagniet istället. Vi var tidiga och slapp trängas i kön som ganska snabbt efter att vi hade kommit in hade växt sig enorm. Vi behövde inte visa leg heller utan vakten frågade bara om vår ålder.
Det var inte några hutlösa priser inne på stället: 160 spänn i inträde plus garderob och 60 spänn för en öl. Snäppet dyrare än vad jag är van med men jag jag hade nog förväntat mig värre.
Jag hade en riktigt kul kväll! Vi dansade jättemycket, till en början bara jag och Sofie, men efter några öl kom Marie och Oskar igång ordentligt också!
När vi stod ute och rökte (innanför det röda repet som folk stod och trängdes och frös utanför för att såsmåningom också komma förbi) spann vi loss på Björn Gustavsson citatet när han är brat och snackar om White room: "om jag kommer in? Jag kommer knappt ut"
Vi bestämde också att när vi kom in igen skulle vi peppa igång någon människa genom att hänga coolt med armbågen på dennes axel och göra Jim Carry-huvud-diggen som i Night at the Roxbury. Så när vi kom in kollade vi oss omkring och jag fick syn på en kille som stod och såg stel ut med sin öl vid väggen och tyckte att han var en bra utmaning. Jag gick fram och gjorde körde hårt på det vi sagt men fick typ ingen reaktion! Då kom Sofie och hjälpte till genom att ställa sig och hänga coolt vid hans andra axel och digga med huvudet också medan Oskar iphone fotade vårat tappra uppeppningsförsök. En tumme upp och ett försök till leende var vad vi fick från den killen.
Sen lyckade det bättre när jag körde samma grej på några tjejer som stod stilla vid ett bord bredvid oss. De hängde på och tillsammans med en annan dansglad kille som också hakade på blev det ett riktigt kul dansgäng!
Så kvällen/natten på Sturecompagniet var riktigt rolig!

Två av Oskars Iphonebilder




2 kommentarer:

  1. schtekigt.
    äre oscar på mitten av iphone bilden?
    jag är i oslo my löve.
    men drar hem redan inatt nästan, måste dra mig till flyget redan kvart i 5!
    har det kjempe flott så det känns lite vemodigt.
    självklart har jag träffat en norrbagge också. hehe
    PUSS du och jag med skype snart!

    SvaraRadera
  2. Nej det är killen som vi försökte peppa igång ju!
    Aw det låter väldigt mysigt, trist bara att bra saker måste ta slut.
    Vi måste absolut skypedejta snart! Vill veta allt om den nya som frestat ditt hungriga hjärta! Kyss

    SvaraRadera