måndag 22 februari 2010

Leopardstrumpbyxor, pojkar med gitarrer och lurvig mössa

I lördags hade Martin spelning med sitt band på Garage och jag, Sofie och Oskar trotsade det obarmhärtigt kalla vädret (jag trotsade även min förkylning och eventuella feber) och gav oss iväg till Märsta för att dricka öl och heja på Martin längst fram vid scenen. Det är verkligen ingen angenäm upplevelse att vänta på bussen i typ 20 min i -20 grader med 50 den strumpbyxor.. Tur att man kan dricka rödvin i petflaska under tiden.
Det var ös på Garage och Martin passar på scenen! Mot slutet ropade Oskar "av med tröjan!" och Martin svarade kaxigt "jag gör det om du gör det" och resultatet blev att Martin spelade utan tröja eftersom Oskar inte drar sig för att kasta kläderna in public.
Efter Martins spelning var det dags för hans kompisar med Apatifabriken -låten att spela. Byxor gick sönder så att långkalsoner flaschades och sångaren Joel körde crowdsurfing, rock&roll!
Sen blev det dans inne på Kung Carl (som sitter ihop med Garage) och i vanlig ordning tog Sofie och jag oss en sväng vid strippstången. Vi dansade även med Phoenix (f.d. gladiator i Gladiatorerna, programmet som var veckans höjdpunkt när man var mindre ju!) som jobbar som bartender där och som Sofie och Maggan hängde med hem på efterfest förra gången vi va på Kung Carl (kändiskåt javisst).
det var en riktigt kul kväll som resulterade i väldigt sick-sackig gång hem från bussen men jag klarade mig bra ifrån baksmällan!


Både jag och Sofie kärde på leopardstrumpbyxor den här kvällen







Martins björnfitta med öronlappar vandrade runt bland oss


Tröjan rök, till publikens stora förtjusning



X antal Heiniken och en rökmaskin som torkade ut linserna var hemligheten bakom mina mystiska ögon


Joel precis innan han ska kasta sig ut i publikhavet, typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar