tisdag 23 februari 2010

Ge mig nått som tar mig någonstans

Det känns som hela Sveriges befolkning befinner sig i desperat längtan bort från snö och kyla, femton lager kläder, genomfrusna tår och fingrar, bortdomnade strumpyxeben, isiga bilrutor, halka och allmänt snökaos. Jag är inget undantag. Jag längtar så förbannat mycket efter våren och sommaren! Väntar otåligt på den där dagen när man kan gå ut utan jacka, när man hör fåglarna kvittra och känner solens värmande stålar mot den vinterbleka huden.
















Årets första dopp! När man skrikande
kastar sig i vattnet och fortare än kvickt är uppe igen för att sen high-fivea den man vågade tillsammans med.























Ligga på en brygga och bara må bra


Vara på födelsedags festival med fina människor och ballonger


Jag längtar efter ljumna sommarkvällar med bara ben, tunna klänningar, solvarm hud, sommarfräknar, grillkvällar, sand mellan tårna och glass i solen.




Jag vill ha grönt gräs, bilturer i kvällssolen med nervevade rutor och vinden i håret, uteserveringar, trädgårdsfester, vinkvällar på balkonger och på trappen till Storstugan.


















Jag vill kunna ha blommiga tygskor på mig, sitta på en filt och röka vattenpipa och dricka öl med fina människor och ta kvällsdopp i sjön.





Jag längtar efter färska jordgubbar, soliga cykelturer, doften av solskyddsfaktor, FESTIVALSOMMAR och att se hur dagen gryr igen klockan tre på morgonen.

3 kommentarer:

  1. oh så fint.
    det spritter i mina legginsklädda ben efter mer vår och sommar!
    varför har jag leggings kan man fråga sig? jo för att det är 8 grader varmt i london och eftersom jag i övermorgon åker till oslo och där är det 18 minus och jag måste ju få tro att det är vår litegranna.
    när jag kommer till oslo och får internät måste vi skypa!
    kolla min blogg också. jag ska uppdatera mera duktigt.

    SvaraRadera
  2. Åhhååå ha leggings som fan på dig och tänk att du tar våren med dig till Oslo och så kan du väl skicka massa vår till en frusen själ i Sigtuna också?) Ja skypa skypa! Bra Älin uppdatera massa, jag älskar att läsa dina inlägg! Puss

    SvaraRadera
  3. Kvällfika mitt i natten och det känns som att sommaren är en moder som bara vill krama om en och ge en kyss i pannan.


    Eller att bara åka ut med bilen en sväng på en grusväg i sommarkvällen.


    Suck...

    SvaraRadera