torsdag 18 mars 2010

The end is not near

I fredags tog jag en solig promenad till skolan för att äta lunch och blev kvar där och satt i bara trekvarts tröja på stora balkongen med några foto9 folk och lapade sol, käkade av Peppes goda bröd, lyssnade på folk som spelade piano och tittade i Toras "årets bild" bok. På kvällen packade jag väskan och begav mig till Hägernäs och Oskar och hade en jättemysig kväll med ekologiskt vitt vin, potatiskroketter, let's dance, gitarr&sång, cigg och snack på balkongen.
Tidigare under dagen såg jag ut såhär på huvudet och kroppen: 


På lördagen hängde jag med Oskar och hans domarkompis till Nynäshamn och studerade hur de skötte sin innebandydömning av testosteronstinna 18-19 åriga killar. Dagen till ära gick jag ut i bara blommig klänning och min nya skinnjacka utan att frysa! (Ja jag tänker fortsätta vara lika exhalterad över alla nya vårtecken som kommer i min väg).
På kvällen drog vi till Martin där det bjöds på tacos och dracks alkoholhaltiga drycker innan vi åkte till skolan för att fortsätta festen i skolans gym. Medan vi festade på i gymet satt en del andra och tryckte inne i bastun bredvid men kom då och då ut för att ge oss svettiga kramar eller släpa oss (högst ofrivilligt) i sina svettiga famnar in i bastun där någon tyckte vi borde kylas ner med liter vatten..
Det blev limbo under bänkpresstången (jag vann), dans, snurra flaskan och blåa skoskyddsplast på huvud och fötter.



Jag testade att ha piercing i läppen

Bråkar man med Sofie kan man hamna i de snöiga buskarna

Men Martin hänger inte läpp för det

Martin kör avklätt som vanligt (den här gången skyllde han på att skjortan blev blöt efter hans snöiga buskbesök)

Svettiga kramar och vindögd kille


Söndagen vigdes åt gitarrchill i solen med Martin och Patrice (Patrice satt mest och försökte plugga medan Martin och jag satt och plinkade bredvid och störde hennes koncentartion).
Vi sjöng Hallelujah och försökte komma ihåg alla verser, "All I Want is you" med Barry louis Polisar (juno soundtrack), "I'm yours" m.m.
Martin försökte lära mig kompet till "all I want is you" så han skulle kunna spela munspelet samtidigt men det var lättare sagt än gjort. Kom en liten bit påväg..
När Martin hade dragit slog jag mig ner bredvid Patrice på trappan och överlät gitarrlärarrollen till henne och hon lärde mig spela Vargsången (nivet den i Ronja Rövardotter).
Sen satt jag på mitt rum och i köket  och plinkade vidare för att försöka få upp lite tempo i akordbytena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar