lördag 20 mars 2010

Mer än så kan ingen bli

Igår blev det inte jättemycket Techno-party men det var väldigt mysigt och fint ändå (eller kanske just p.g.a. av det?). Det börjades uppe på fjärden med alkoholspelet Pyraminden (Maggans favorit som har spritt sig), mänskligt tetris, technodans och allmänt fulkul dansande.
Sen fortsattes det ner till Davids rum för att hämta upp folk till fjärden men jag fastnade där och det var massa mysigt rumshäng. Det var snack, pillande i hår, corona med lime, fotonörderi orgie, jammande, hattar, hörlurar, hårstyling på Niklas och tröjtryckadags planering.
När grannen ville få sig sin skönhetssömn fortsatte hänget nere i myshörnan bland alla kuddar. Och det var så himla fint och mysigt! Frasse och jag delade på Martins rödvin som han hade lämnat kvar medan vi spotifyade massa musik som vi gillade, satt och sjöng med, visade låtcitat som vi tyckte extra mycket om och tipsade varandra om band. Jag blev så glad i hjärtat när jag förstod att vi (det var mest jag, Linnéa och Frasse som diskuterade massa band) hade väldigt lika musiksmak! Det var bl.a. Vapnet, Sibiria (Vapnet sidoprojekt som jag inte lyssnat på men som jag genast älskade när det spelades för mig) Billie the vision and the dancers, Kent, Johnny Cash, Belle and Sebastian (som jag lyssnat alldeles för lite på), Gentle touch, Håkan Hellström, Bob Hund m.fl. som lyssnades på och sjöngs till.
Det var ett fint lyckorus som dansade runt i mig och jag kände att jag kunde sitta där hur länge som helst! Vid fyratiden avslutade vi dock kvällen genom att spela Shoreline med Broder Daniel (den obligatoriska avslutningslåten för Frasse) kramades godnatt och sen traskade hem mot Storstugan.




Hattkompisar!



Hårpillning pågår

1 kommentar:

  1. Guud vad fin bilden x 3 var! Väldigt spontan och genuin känsla. Puss på dig Pidiz

    SvaraRadera