måndag 12 oktober 2009

Du skulle varit med mig då, ja då skulle du förstå

I går var jag och hälsade på Cecilia i Uppsala, en kompis jag knappt träffat sen vi slutade högstadiet. När jag satt på stationen i Uppsala och väntade på att hon skulle komma kändes det som att jag väntade på en dejt, kände mig lite nervös.
Men när hon kom och vi hade kramat om varandra släpte det. Hon var sig lik men samtidigt förändrad. Vilket såklart är ganska naturligt, jobbigt om man fortfarande skulle vara på den mentala nivå som man var på i nian!
Det var i alla fall riktigt kul att ses igen och det kändes som vi hade mycket att ta igen.
Vi snackade massa gamla minnen, skrattade och blev speedade på kaffe.
Rökte alldeles för många ciggaretter på Cecilias och hennes pojkväns inglasade balkong med världens skönaste soffa.
Uppdaterade varandra om våra liv, snackade relationer och framtid.
Hälsade på hennes kompisar Ivan och Alex, drack mer kaffe och hade roliga minnen- maraton med tillhörade asgarv.
- Kom du ihåg din galna granne Krister som vi tog med i sin egen bil när Johan körde och vi lurade honom att polisen var efter oss och han blev galen och plockade fram en yxa under sätet som han skulle försvara sig mot poliserna med?
- Ja och vi körde upp på en gård för att gömma oss för poliserna och insåg att det var Hans Sheikes gård vi stod på!
- Ja, och minns du gubben Helge? Som bodde ensam i det där skabbiga huset med alla sina skygga katter? Kommer du ihåg när vi hade köpt kattmat och slagit in när vi skulle hälsa på honom och han blev tokig och kastade sten efter oss när vi kom dit?
- Ja det kommer jag ihåg!
- och alla Djäkensfesterna. När vi snodde öl och nån konstig alkoläsk från eran källare och tog med dit och blev fulla på!
- Ja! Ja jag minns! Hahahah!
- Eller när vi hade slampfest hos Lollo! Du var värsta white trash slampan och jag var lyxhora!
- Och våra tjejfester när vi kollade på porr!
- Ahahah!
Sjukt mycket nostalgi och jag älskar det.


Två fjortistjejer fulla på stulna folköl typ




2 kommentarer:

  1. Var det våran källare ni stal ifrån? /BA

    SvaraRadera
  2. Haha kanske det... Men sånt är ju preskriberat nu för ti´n!

    SvaraRadera