torsdag 5 november 2009

And if I´d fall, would you pick me up?

I helgen som var hade jag Karlkvistbesök, både i form av Anton och hans syster Jenny. Jenny kom på fredagen och spenderade hela dagen på tumanhand med mig. Jag visade henne platserna som jag tycker man ska känna till i Sigtuna. T.ex. var man shoppar sina nudlar och annan studentmat (på ICA men helst tar man bilen 10 minuter bort till Märsta och storhandlar på Willys)

Hon fick se systemet och jag inhandlade tokmycket alkohol (jag känner mig som värsta skurken när jag köper så mycket alkohol på samma gång! Det känns som det står ”LANGARE” skrivet i pannan trots att man köper åt folk som fyllt 20)
Strandpromenaden fick sig ett besök och givetvis skolan också. Jag höll en snabbkurs i hur det går till att framkalla och kopiera en bild i mörkerrummet och Jenny var otroligt fascinerad när hon fick se hur bilden gradvis framträdde när den låg och badade i framkallningsvätskorna!

Sen lekte vi i studion och fotade varandra.

På kvällen var det ”fyra i rad” battle i Storstugan och istället för att se Idol som planerat (TVn gick sönder och började kvittra som en fågel) hade vi filmmys med Twillight på Sebbes dator!

Efter det gick jag och Jenny ner till centrum för att möta upp nästa Karlkvistare i form av en nyfriserad (inte bara toppat utan en ny, kortare frisyr) och skitsnygg Anton. Kändes fint att träffa honom igen. Sen gick vi till Storstugan och kollade på när nästa person fick sitt hår betydligt mycket kortare klippt. Patrice hade hittat på saxen och förvandlade Sofies svarta hår till en Uma-Thurmans-hår-i-Pulp-Fiction kopia. En snygg brud var vad som blev kvar när Patrice var färdig.

På lördagen var det dags för Anton att kvittera ut sin upplevelse han fick av mig i julklapp – att vara stuntman för en dag. Det var riktigt kul! Vi åskådare fick också vara med på några hörn t.ex. falla ner i en stor luftkudde och lära oss och testa att fightas som man gör på scenen.

Det Anton fick göra förutom det var att flyga runt i en sele som de använde i t.ex. Matrix och göra bakåtvolter m.m, testa att brinna, få en ”glasflaska” krossad mot huvudet..

En kul upplevelse och Anton var också nöjd!
På kvällen var det Halloweenfest på skolan och Emil bjöd på eldshow. Är eldshowskunskaper typiskt förekommande på folkhögskolor tro? Det var hur som helst grymt att se! Patrice hade också glänst med färdigheter; att teatersminka folk till zombies!

Söndagen var en sån där typiskt mysig bakisdag som Anton och jag är bäst på (dock var ingen av oss speciellt bakis men ändå). Vi bestämde oss för att vara sådär typiskt pariga och köpa pizza, dricka och chips, hyra en film och bara ligga i soffan och frossa och mysa. Vi gör inte sånt speciellt ofta så därför känns det okej när vi väl gör det. Annars hatar jag egentligen det där ”vi är ihop och ligger bara hemma och tittar på film och äter godis och blir tjocka tillsammans” syndromet som drabbar allt för många par.

Men sen när det började närma sig hemfärd för Anton trängde sig verkligheten på och det blev jobbigt. Ibland kan jag ha sån sjuk separationsångest och nu var en sån gång. Och mycket mer. Det känns ibland väldigt svårt med distansförhållande, att inte kunna vara nära när man vill vara nära, bara försöka nöja sig med en röst i telefonen. Och mycket mer.. Känslor som gör ont. Tårar som gör ont men som sen gör det lättare.

Studion




Anton får instruktioner hur han ska lyckas med bakåtvolterna




Det blev blodigt allvar


Emil och eldshowen


Catwoman


Zombie Sebbe

1 kommentar:

  1. åh vad jag gillar att läsa om din tillvaro,
    du lägger ju dessutom bara till en massa apsnygga bilder också.
    fett! när kan man få se utställningsbilderna nånting på bloggen?
    det lät som det var en väldit fin helg du. lite surt att jag inte kunde hälsa på´men men, till jul så blir det andra kanelbullar!
    pj's mami och syster har precis kommit hit och vi har fått både strumpor, smörgåsgurka,pepparkakor, glögg och mandlar+russin. hemskt mysigt och fint. snart ska vi glögg fika. :)
    höras imorn kväll på skype,
    när kan du? kanske 7 engelsk tid, svensk tid?

    SvaraRadera