lördag 7 november 2009

Grönt ljus åt alla


I tisdags hade vi på Krefo vernissage på våran svartvita anloga utställning med temat Naket.
Det var cider, chips och nötter till folket! Hans höll det fina talet som vi två hade knåpat ihop och jag blev rörd över hur fint han framförde det.


Jag och mina alster


Sebbe och Maggan försöker klura ut om Lisa verkligen står naken inne på ICA på riktigt eller vad jag har gjort för att få det att se ut så.


Peppe var kreativ och ställde ut sina tavlor med massa svart färg målad på glaset över dem som besökarna sedan hade i uppgift att skrapa bort för att kunna se bilderna. Simon har precis skrapat och verkar lite fundersam.

En fin pojke kom på besök och lät mig lukta på hans hals
För er som inte kan se mina bilder på plats kan ni kika på dem här:


Den dubbelexponerade bilden. Den ser dock bättre ut i den verision som sitter på min utställningsvägg.

Efter att vernissagen var slut bestämde vi oss för att ha en liten efterfest i Storstugan. Peppe och jag trängde in oss båda två i bagageluckan på min lilla golf och Anton körde oss och resten av folket bort till Storstugan. Det var min första bagageluckefärd och den kan sammanfattas med klaustrofobi, skrattanfall, andnöd, Peppe som fotar mig där inne hela vägen och mandarinklyftor.
I Storstugan skramlade vi ihop den alkohol vi hade och samlades sen runt bordet och lekte "psykologen" och "Maffia". Jag älskar lekar! Mer sånt till folket!

2 kommentarer:

  1. Åh Pidiz, min Pidiz. Jag är helt....
    Jag vet inte, andlös och fruktansvärt imponerad av dina bilder. Hallå, det är min kompis som har tagit dem!
    <3

    SvaraRadera
  2. Åh fy vilken fin kommentar du vännen! Nu blev jag lite varm i magen. <3 tillbaka!

    SvaraRadera