tisdag 24 november 2009

Vad ska jag med värdighet när jag kan ha det bra?

Helgen har varit skön men jag verkar ha fått en släng av en mini-svinis, snörvlar som en galning nu.
Vaknade upp så i lördags morse, bakfull och snorig efter bara 4 timmars sömn. Det är nånting med mig och att sova dagen efter, det går ofta dåligt.
På fredagen var det i alla fall fest i Storstugan. Jag klossade glas istället för is när jag försökte använda två glas som shaker (jag litade blint på Patrice som sa att det var lugnt att göra så, dock var det inte vid själva skakningsmomentet som glaset gick sönder utan sen när glasen fasnat i varandra och jag försökte vrida loss dem) till min Vanilla sky drink. Jag var pepp på att dricka drinkar som lite variation till allt vin.
Till en början var det jag, Patrice, Maggan, Sebbe och Sofie som satt och spelade Jeopardy med dunkar i bordet istället för de riktiga plingknapparna och Sebbe blev sur för att han glömde säga "vad är?" typ hela tiden. Efter ett tag dök folk från skolan upp som suttit och svettats i bastun och det drogs igång med sanning eller konsekvens och jag har aldrig. Det var en person som drack när jag ställde den kanske något specifika frågan: "Jag har aldrig blivit kallad för köttklubban"....
Senare tog dans och hångel över och Patrice stillade mitt hångelsug och gjorde det sjukt bra också!
Över lag blev människor smått översexuella under kvällen och dagen efter hade Maggan och jag varsitt gulligt sugmärke på halsen som vi gett varandra. *hej-vi-är-fjorton-år-igen*
Lördagen spenderades i bakfyllans våld och det blev Sibyllabesök i en solig (!) novemberdag. Maggan, som inte hade hunnit bli bakis (läs fortfarande full) skrattade hela tiden och åt allting till och från Sibylla. På kvällen kom det några tjejer från skolan till Storstugan och vi hade spa-myskväll med detox te, ansiktsmask, massage och grönsaker med dipp. Patrice masserade mina fötter i mins en halvtimme med lavendelolja och jag njöt som katten.
Under helgen har jag frossat i biskvier som jag längtat efter att ända sen i tisdags! Sinnessjukt gott ju.

Söndagen har mest bestått av att snyta näsan, redigera bilder från 24 timmars fotograferingen vi hade i tisdags där vi skulle göra ett reportage om någonting i Sigtuna kommun och vi hade 24 timmar på oss att göra det. Jag och Petyer vandrade runt hela eftermiddagen från att projektet hade startat klockan 12 och försökte komma på nått intressant projekt. Till slut kom jag på att jag ville göra ett reportage om en bagare och gick in på Bagarboden och frågade dem, men de sa att jag fick lov att fråga bagaren själv och han sov. Jag hade en helvetisk natt med att få tag på en bagare och vaknade varje timme från halv tre den natten för att försöka få tag på någon bagare som jag kunde få fota eftersom att han på Bagarboden inte kunde hjälpa mig. Halv sju svarade tillslut bagaren på Tant Brun och jag blev så lättad när han sa att det gick bra att jag kom och fotade.
De bilderna har jag i alla fall redigerat under söndagen och även bilderna till Reklambildsuppgiften där vi ska härma ljussättning i två egenvald reklambilder, en produktbild och en modellbild.
Sen blev jag även fotad i studion av Peter igår kväll, som hade glömt av att det var idag vi skulle ha analys på de bilderna. Vi sprang runt och letade efter studionyckeln en timme innan vi kunde komma in. Peter hade inte riktigt kommit på vad det var han ville göra för sorts bild och vi hade varit ganska flummiga och skrattiga innan så vi fortsatte driva en del och Peter kom på i sin trött-flummighet att han ville göra en slags motsatsbild, så att jag skulle vara en söt och oskyldig tjej med råttsvansar som sen har en hård attityd och pekar finger in i kameran. Vi körde på och tog några bilder men när vi sen kollade kände båda sig väldigt illa till mods... Bilderna hade verkligen en äcklig porrkänsla över sig. Jag kändes som en tjej som skulle spela en oskyldig liten flicka och som sen skulle bli påsatt av någon otäck gubbe. Riktigt obehagligt kändes det för båda oss, för det var verkligen inte det Peter var ute efter! Sen skärpte vi oss och körde seriösare bilder och de blev betydligt bättre och Peter kände sig nöjd. Det är kul att köra hårt på att efterlikna modeposer och jag försökte mig även på att skratta ett sånt där jätte stort skratt som många modeller gör (och som jag ibland har testat framför spegeln) men det är inte lätt. Inte så att det ser snyggt och äkta ut, men man får sig däremot ett asgarv när man tittar på försöken.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar