söndag 8 november 2009

Lev som en gris dö som en hund

I fredags bjöds det på fest med temat Erotik. Magda som hade tagit på sig ansvaret för att bjuda in folk via facebook ändrade i sista minuten temat från bara maskerad till erotik. Först funderade jag på att köra på en anti-tema outfit och vara så oerotisk som möjligt, men i brist på tid och ork att styra ihop en sån outfit satsade jag på att gräva fram något i min (och Sofies) garderob som inte bara var blommigt och sött.

Patrice som kan skryta med att vara utbildad sminkös, fick mer eller mindre frivilligt ta på sig ansvaret att sminka och fixa håret på alla tjejer i Storstugan.

Det var stayups, klackar, sotade ögon, päronlikör + päroncider = typ piggelin, trasiga vinglas, popcorn som luktade prutt och fyllespel.

När det bråkats klart över trasiga vinglas och dans på bordet begav vi oss bort mot skolan och internatvåningen dagis. Där var det muskeljämförelser, mer dans, sköna outfits, Pepino vin och knäckebröd som fyllemat. När jag och Zandra gick in på hennes rum för att dunka Fucking Åmål soundtrack (fantasy dreamworld) tog det inte lång tid innan festen hade flyttats in till hennes rum och det var dans på golv och säng.

Sen gick vi med ömma fötter tillbaka mot Storstugan och ställde till med efterfest. Det var Jeff Buckley och tryckare med Döden.

Större delen av kvällen var min kamera ute och vandrade runt mellan olika människors händer och det var spännande att se vad som fastnat på bild sen.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar