onsdag 25 november 2009

Trallalla lilla molntuss

Idag hittade jag en hårdbrödsmula i min navel...

Jag har haft fältdag idag och suttit på mitt rum med datorn i knäet och skrivit på min djupgående bildanalys av en Hugo Boss reklambild. Det har gått lite si och så. Jag har gjort som jag har en tendens att göra, skjutit upp det till sista dagen och suttit och bannat mig över att jag inte tagit tag i det tidigare. Egentligen är det en väldigt intressant uppgift men när man diskuterar den tillsammans, men när jag gör det själv har jag en tendens att köra fast.
Sen har jag haft riktigt roligt på dramagruppen idag. Höjdpunkterna var när vi körde en övning som kallas "liftaren". Man sitter fyra personer i en bil (fyra stolar som bilsäten) och det står en liftare efter vägen som de i bilen plockar upp. Liftaren har med sig en känsla när den går in i bilen och de andra i bilen får då samma känsla och man inproviserar kring det. Sen kommer det en ny liftare med en ny känsla och så roterar det runt. Hur kul som helst! Sen körde vi en annan övning där vi fick ett kort manus och sen blev vi indelade i två olika grupper och fick dra en genre som vi sen skulle spela upp scenen i. Min grupp fick Science Fiction och jag var en C3PO inspirerad polis. I nästa scen fick vi cowboyfilmer som genre och jag var Darth Vader som cowboy.
I övrigt längtar jag sjukt mycket efter sol och värme. Kan man göra nått annat i november? Tänk vad fantastiskt det vore om man fick byta ut november mot en till sommarmånad så att man plussade på en månad till med sommar och sen fick det vara fin höst med fantastiska färger på träden och långa soliga höstpromenader. Och SEN, istället för en hel månad av grått regn och slask och knappt en solglimt, så vips hade det blivit vinter med snö på träden och knarrande under skorna när man går.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar