fredag 27 november 2009

Ormar och djävulskap

Inatt vaknade jag helt kallsvettig efter att ha drömt att det krälade runt massa äckliga ormar i olika storlekar i mitt rum. Det var sjukt verkligt och de var överallt. Jag stod på min säng för att försöka komma så långt från dem som möjligt eftersom att de flest var på golvet, men en liten äckelorm som rör sig sådär otäckt snabbt och nästan flyger fram hade tagit sig upp på sängen! Sen simmade jag plötsligt i nån sjö med jätte äckligt vatten och ganska långt från land och plötsligt dyker det upp ålar och snokar runt mig! Det var sjukt obehagligt och det tog ett bra tag innan jag insåg att det inte var på riktigt när jag vaknade..
Jag tycker ofta det är intressant att lista ut vilka händelser och intryck under den senaste tiden som jag bearbetar i mina drömmar, speciellt när de är så konstiga eller otäcka. Men att jag drömde om ormar måste ha att göra med när vi körde "liftaren" på dramagruppen och en liftare kom in som värsta ormfantasten och hon hade sina ormar med sig (på låtsas såklart). Då skulle alla andra i bilen också älska ormar och vi inproviserade runt det.
Men jag märker att jag blivit mycket mer rädd för ormar. Förut tänkte jag inte alls på det som om jag skulle ha en fobi för ormar, bara att jag inte direkt tycker att de är mysiga, men nu verkar jag ha utvecklat en fobi. Vilket i sin tur kan ha att göra med min traumatiska upplevelse i somras när jag Emelie var och badade vid pälsärmen och satt och badade fötterna innan vi skulle våga oss i. Plötsligt började folk säga att det var en orm i vattnet och sekunden senare kom den upp mellan brädorna i bryggan bara typ 30 cm ifrån mig! Den krälade inte upp på bryggan direkt utan reste sig rakt upp och stirrade på mig och rörde sitt snuskiga lilla huvud fram och tillbaka. Det var så sjukt obehagligt! Hade Emelie och jag inte suttit på bryggan där frigolitbiten bryggan flyter på var, kunde ormen lika gärna krypit upp mellan våra ben. Jag ryser...

3 kommentarer:

  1. Vilken hemsk mardröm!!!

    SvaraRadera
  2. såg du att jag hade lagt till en av dina bilder på flickrs som favorite!!

    SvaraRadera
  3. Bibbi: Ja det var verkligen hemskt!
    Alex: Ska genast kolla! Har inte riktigt kommit in i flickr, kanske för att jag inte har så många kompisar där än.

    SvaraRadera