måndag 9 november 2009

Blommor på brinannde fartyg


Idag bjöd lärare Jörgen på tårta för att fira att vi rott Naket utställningsprojektet i hamn.
Vi åt den på morgonfikat när alla andra satt och knaprade på sina skorpor (som är det enda tilltugg till kaffet eller tét vi får på morgonfikat) och njöt av att göra i alla fall några avundsjuka.
Sen hade vi en lång bildanalys på våra utställningsbilder vilket alltid är intressant och lärorikt. Det märks att man har lärt sig grejer och blivit mycket bättre på att analysera andras bilder och lättare kan sätta fingret på vad det är som gör att man tycker om/inte tycker om och känner som man gör för en bild.
På kvällen var det livsstilsseminarium med Stand up comedy på Stiftelsen (som ligger granne med Storstugan). Det var en sorts föreläsning om stand up, hur det kommit till, hur det fungerar, hur man bygger upp och skriver skämt och varför många tycker att det måste vara det läskigaste man kan utsätta sig för. Sen självklart en del stand up skämt under tiden. Dock inte alltid så underhållande som jag hoppats men det blev bra på slutet.
I pausen käkade vi asgoda mackor som alltid serveras där!
Sen när det var slut körde jag och Peppe fyra-i-rad battle med Linnéa och Frasse som publik och om jag inte vore så ödmjuk skulle jag kunna skryta rejält med att jag äger Peppe i fyra-i-rad. Men som sagt, jag är en väldigt ödmjuk människa så jag gör inte sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar