måndag 13 september 2010

Pub Crawling i Berlin

Fran Amsterdam tog vi oss sen vidare till Berlin!
Sjukt stor stad, var Sandermans Free tour -guide Matt berattade att den ar 8 x storre an Paris och ingenting ligger nara nagonting annat. Sa det blev en hel del U-bahn och S-bahn akning i tre dagar!
Vi gick alltsa en guidad tur i Berlin ocksa, Sandermans Free tour ar ett skitbra foretag som har gratis guidade turer i massa olika stader i Europa, sa hall utkik efter dem!
Vi sag bl.a. Brandenburger Tor, stallet dar Hitlers bunker hade varit, Checkpoint Charlie, Berlins storsta chokladaffar dar de hade riktigt grymma chokladskulpturer av Brandenburger Tor, Titanic m.m., torget dar den stora bokbalen hade varit nar man brande upp alla bocker som gick emot antisemitistiska asikter m.m. Intressant tur!
Sen gick vi pa Berlins konst nationalmuseeum och kandes oss ganska iakttagna av alla securitysnubbar som kollade konstigt och lange efter oss och sa at mig att inte sta sa nara tavlorna.

Pa kvallen hangde vi pa hostlet och drack ol och Sangria med 8 beliska killar som skulle fortsatta sin Euprotrip till Kopenhamn, Stockholm och Oslo och de planerade att sova i talt.. "It's gonna be COLD and EXPENSIVE!"
Alla hade en likadan hood och t-shirt med en katt, en toastskiva och en syltburk pa som de hade gjort sjalva.
En av killarna va lik Twilight Jacob
Rulla ciggisar

Jag antog en hangel-utmaning som en av killarna gav mig for han tyckte jag skulle hangla med hans kompis (som va den snyggaste av dem och enligt hans kompis ganska hard to get). *Mission complete*
Vi gick till baren som lag precis bredvid hostlet och tog varsin ol och nar alla andra lagt sig och jag skulle ga in till hostlet och mitt rum vid 03.30 tiden kom jag pa att jag inte hade nagon nyckel och mina sovande vanner svarade inte heller...
Jag fann mig i att jag nog skulle tvingas vanta pa trappen till morgonen men efter ett tag kom nan kille som bodde i en lagenhet bredvid i samma hus som hostelagaren John (som hade varit arg pa oss att vi latit sa mycket under kvallen) och han visade mig var jag kunde plinga pa.. John va inte sa glad men han foljde med och laste upp till mig iaf.


Vi akte till East Side Gallery och kollade pa den den av muren som blivit malad pa av olika konstnarer. Riktigt coolt, snyggt och bra budskap!
Mackor i Berlin va billigt! Kopte sa himla goda mackor for 14 kr styck pa ett stalle vid Zoologischer Garten!
Milli och jag testade CURRYWURST och blev ganska illamaende efter det.
Sag Beerbikes som akte forbi pa gatorna!
Gick in i en riktigt chick sexleksaksaffar som va sa himla frasch och tjejig!

Pa fredagskvallen var vi pa PUB CRAWLING!
Sjukt kul grej! Vi betalade 12 E och hangde pa en grupp pa ca 100 pers pa barrunda med start pa en bar dar man fick dricka sa manga ol man orkade pa en timme. Vi kom dock sent sa vi hade en halvtimme pa oss och jag hann dricka 3 stycken och blev sjukt full i magen, stort mycket skum!
Sen samlades vi i en stor ring och var riktiga "woho-girls" nar vi tittade pa nagra galna gubbar som sprutade och jonglerade med eld.
Vidare till nagra andra barer dar man fick en Jagermeister shot till allt man kopte om man va med pa Pub Crawlingen.
Alla fransman vi traffade hette Pierre!
Vi gick pa herrtoan och va "Peter, Micheal and John" och dar traffade vi "Simon"

Varan Pub Crawling ledare var BEN AFFLECK!


Sista stallet vi gick till var en skitstor nattklubb dar man typ gick vilse mellan dansgolven.
Jag traffade pa en kille som hette Ben och var fran London.
"Ben, like The BIG BEN?"
Jag stannade kvar pa klubben nar Ewe och Milli akte tillbaka till hostlet och nar jag tillslut skulle aka hem somnade jag pa U-bahnen och vaknade upp helt ensam pa andhallplatsen och kunde inte komma av for den stod inte ens vid nagon perrong! Trodde jag hade kommit till U-bahn garage och att jag skulle tvingas overnatta dar men lyckligtvis borjade den rulla igen efter typ en kvart och jag landade pa Johns cozy little hostel vid 06.30 tiden.

Det kommer nog bara bli oredigerade festbilder som hamnar har innan jag kommer hem sa enjoy it!



Folk tragdes vid olutdelningen for att se till att fa i sig sa manga ol som mojligt pa den begransade tiden!


Vi och alla andra var riktiga WOHO-girls!
Pub Crawl-ledaren BEN AFFLECK!
Nattklubben med massa dansgolv som man gick vilse pa!

Irlandaren Darin och jag


Ben, like The BIG BEN!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar