torsdag 9 september 2010

Fönstershopping i Red Light District

Alltsa Amsterdam... Vilken sjukt jävla underbart galen stad!

Vi spenderade tre nätter där pa Marnix hostel (inte Matrix som Milli alltid fick det till) och va med om sa manga stört roliga saker!
Vi gick en gratis guidad tur runt i Amsterdam och hade den grymmaste guiden evah! Hon berättade massa rolig fakta, speciellt kul va faktan om Red Light District t.ex:
kvinnorna som jobbar i fönstrena i Red Light är entreprenörer och far köpa sin fönsterplats och börja jobba, men de maste ha fyllt 18 ar.
Den älsta kvinnan som jobbar där är 82 ar och har en väntetid pa 2 veckor!
man kan fa vykort skrivna av en kvinna "when she use anything but her hands..." "dear grandmother..." :D
De blir sjukt arga om man fotar dem i fönstret och vissa har fyllda glas som de tömmer över folk som bryter mot fotoförbudet "and it's not water....!"
Det finns en stor kyrka som star mitt i hjärtart av Red Light District och det va manga sjömän  som kom dit förut, köpte en hora och sen sprang direkt efterat till kyrkan för att be om syndernas förlatelse: "7eleven to salvation"
Pa marken utanför kyrkan fanns ett gatukonstmonument: "boob and a half"

Det finns "Coffeeshops" i typ varenda gathörn (och nej mormor det är inte bara kaffe som säljs där). Känns sa sjukt att man bara kan knalla in i en coffeeshop och peka pa önskad mängd braj, maja eller magic mushrooms och sen knalla ut med det igen.

Alla människor är välkomna i Amsterdam bara de gynnar affärerna! Folk är väldigt bra pa att protestera i Amsterdam nar de inte gillar nanting och för det allra mesta blir de hörda ocksa om de protesterar tillräckligt högt.

Fönstershoppa i Red Light District
Kolla pa live porr; 2 Euro för 2 minuter. Man gick in i ett varsin litet bas och stoppade i sin peng i en automat och sa sag man in till det knullande paret som va i ett runt litet rum pa en plattform som snurrade sa alla kunde se fran olika vinklar. "Showen" började varje hel timme och höll pa i en kvart och vi ville se till att vanta en stund sa förspelet skulle va avklarat och innan vi gick in sa Milli: "bara det inte är en avsugning bara" och det första som dök upp nar vi stoppat i vara mynt var "just a blowjob".

Samma kväll kollade vi liveporr igen med vara nyfunna amerikanska vänner Micheal och Johnny som bodde i California.
Pa dörrarna stod det att man inte fick ga in i par i basen men det stod ingenting om att man inte fick vara tre darinne, sa Milli, Ewe och jag trängde in oss (när ingen sag) i ett bas och tittade! "nooo not another blowjob! Been here, seen this!"

Känns stört att ga runt i Red Light och att det star tjejer i typ varje fönster och försöker locka in kunder. Vissa stod och smsade och tog sig lite oengagerat mellan benen samtidigt. Vissa knackade förföriskt med sina naglar pa dörren at folk som gick forbi "knockin on heavens door"

Mandagskvallen var förövrigt den sjukaste och roligaste kvallen ever! Jag har aldrig skrattat sa mycket i hela mitt liv! Vi gick runt runt i Red Light District, in och ut pa olika barer och pa en av dem träffade vi pa amerikanarna som vi hände med resten av kvällen.
Kvällen bestod av stört manga roliga citat (självklart bäst i sitt sammanhang):

"Va i känslan av INGENTING!"
"STONE WOMAN <----> STONED WOMAN"
"Magic Mushrooms ROCK!"
"Just ignore me, I'm nothing special" *vifta avvärjande med handen*
"See through me"
"Vi skulle ju ga och sätta oss pa en borr!"
"What are you licking at?!"
"This is a cat, eating a rat!"
"In sweden we put nuts in our beer and then we go nuts!"
BRIGHT, LOVELY; SMART idea from here!" *peka pa huvudet*

"What's your job?" "I visit people!"
"This is not a squirrel"

Det finns sa sjukt mycket mer att berätta om Amsterdam men jag kan iaf säga att det är den galnaste och roligaste stad jag varit i och jag vill lätt aka dit igen!

Här kommer några oredigera bilder från min lilla kompakt festkamera eftersom det tar så mycket plats och tid med mina andra bilder nu (jag kämpar med att tycka det är okej att lägga upp oredigerade bilder med dålig kvalité men jag måste få ursäkta mig lite ;P)


"SMART, LOVELY, BRIGHT idea from here!"



































Sjukt glada tjejer i Live porr båset!


















Swedish girls!


















"In Sweden we put nuts in our beers and then we go nuts!"

2 kommentarer:

  1. Åhh.. man kan ju inte undgå att bli lite avundsjuk! Jag vill också ut och resa igen! >_<

    SvaraRadera
  2. Fan jag vill också åka tillbaka till Amsterdam! När jag var där i somras var det cirka 12 timmar, och kan mest beskrivas som chock! :P

    SvaraRadera