måndag 27 september 2010

Ett klagoinlägg från Rom (allt det fina (och det är mycket) med Rom kommer i ett senare inlägg)

Okej en uppdatering av laget just nu.
Just nu ar jag i Rom och imorn aker vi vidare till Paris. Allt har varit sa himla fint tills i forrgar kvall nar min kropp bestamde sig for att strejka igen i form av feber och utslagenhet. Det var fredag och jag ville verkligen ut och gora Rom "by night" men det blev sanglage tidigt istallet. Igar morse var jag fortfarande inte battre nar vi skulle vandra med vara ryggsackar till ett nytt hostel, eftersom vi inte kunde boka fler natter pa hostlet Happy days, och jag kande mig verkligen sa klen och utmattad nar vi kom fram. Hela vagen hade jag peppat mig sjalv med att nar jag kom fram skulle jag kunna lagga mig och sova igen och sen ta ipren sa jag skulle orka med att se Forum Romanum som jag ju inte ville missa! Men nar vi kommer fram sa de att vi inte checka in forran 3 timmar senare!

Jag var verkligen helt utmattad och kunde inte kontrollera tårarna från att svälla över.. Stod där och grinade och sa att jag va sjuk och verkligen behövde få vila någonstans.. Killen i receptionen sa att jag inte kunde gå in i rummen än men att jag kunde gå ner till resturangdelen och att det fanns några stolar innanför i nått rum där jag kunde vila.. Som tur va va det en soffa och jag la mig där med Millis filt och ewes resekudde medan de drog till centrum.

Men jag fick inte ligga där längre än typ 40 minuter då resturanggubben kom och skrek på italienska åt mig och två andra som hade lagt sig på varsin annan soffa att vi inte fick vara där.. Försökte förklara att receptionssnubben sagt att det va okej och att jag VERKLIGEN behövde vila för att jag hade feber men han vägrade lyssna! Jag började grina igen (så himla överkänslig men det va bara för mycket på samma gång) och blev så himla sur samtidigt!  Svor åt honom på svenska när han gick ut och kände mig så himla maktlös.

Som tur va fick jag gå upp till rummet ändå när jag kom upp och pratade med honom i receptionen.
Vilade och proppade i mig ipren så jag orkade med Forum Romanum och på kvällen ville jag fan inte ligga i sängen igen utan jag det blev mer ipren och sen drog jag och Milli på pub crawl!

Vi hade riktigt kul fram tills att jag satt med en kille på nån gräsplätt en bit från den sista nattlkubben och det plötsligt kommer fyra italienska killar fram till oss. De säger någonting som vi inte fattar och helt plötsligt tar de min väska som står bredvid på marken, slår den i huvudet på killen och springer sen iväg! Vi springer efter men hinner inte ifatt och tappar bort dem..

I min väska hade jag min mobil, min partykamera (som innehöll toplessbilder på mig, Milli och Ewe som vi tog då i Prag som en kul grej att skicka till Tom för han hade önskat sig det ;P), min plånbok innehållandes mitt körkort, VISA kort, Europeiska sjukvårdkort och 100 Euro, MIN DAGBOK (som jag spenderat så många timmar åt att skriva i och bevara alla minnen från våran resa och som folk vi träffat också fått skriva i!), adressen till mitt hostel m.m..m.m. SÅ JÄVLA DRYGT!

Hela söndagen var en mess också, jag va febrig och helt slut och skulle försöka till mig till hostlet utan pengar. Sen fixa med att spärra bankkortet och på eftermiddagen/kvällen tog jag mig till centrum igen och till polisstationen (som först va skitsvår att hitta). Där blev jag så jävla otrevligt bemött av idiotpoliser som verkligen dumförklarade mig hur många gånger som helst!
Han tyckte typ vi va helt dumma i huvudet för att vi inte visste var vi hade varit på den klubben men vi försökte förklara att vi bara följt med pub crawl gänget, åkt buss dit vi skulle och inte funderat på var det var då.. Sen "lilla duade" han mig så mycket och jag fick bara ta det och be om ursäkt att jag inte förstod när han förklarade, annars hade han nog skitit i att hjälpa mig...
Blev verkligen utskälld också för att jag inte hade kommit tidigare på dagen och gjort anmälan.. IDIOTER!


Men självklart hade det hela kunnat vara så mycket värre. T.ex. om jag inte hade tagit ur mitt interrailkort och pass ur väskan innan vi gick ut på krogen.. Eller om idioterna hade slagit ner oss, knivhuggit oss -vad som helst! Eller om min stora kamera blivit stulen! Eller om vi blivit dödade eller nått... ja ni fattar..

Nej nu måste jag verkligen lägga mig för imorn klockan 8. 22 bär det av med tåget till Paris. Vi ska åka hela hela dagen och kommer fram typ vid 23 tiden.. Jag tar nya tag och laddar om! Det här ska inte förstöra resten av resan!

1 kommentar:

  1. Jag är verkligen glad att de inte skadade dig.
    Hur gick det med killen som de slog?
    Ta det lugnt så länge du har feber.Och annars också.:)
    Puss och kram/BA

    SvaraRadera